Filmul „As Up To Now”, regizat de cineasta Katalin Moldovai, care s-a născut la Sovata şi locuieşte în prezent la Budapesta, a fost selectat în secţiunea Cinefondation a Festivalului de la Cannes, au anunţat vineri organizatorii evenimentului.
Juriul secţiunii Cinefondation şi de scurtmetraje va fi prezidat în acest an de cineasta franceză Claire Denis.
Pelicula regizată de Katalin Moldovai, al cărei titlu în limba ungară este „Ahogy Eddig”, are o durată de 24 de minute, a fost produs de Universitatea Metropolitană din Budapesta (METU) şi va reprezenta Ungaria în secţiunea Cinefondation de la Cannes. Katalin Moldovai s-a născut în România în localitatea Sovata din judeţul Mureş şi locuieşte în prezent la Budapesta. A studiat regia de film la Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca, cea mai mare universitate maghiară privată din România, apoi la Universitatea Metropolitană din Budapesta.
Selecţia Cinefondation
Ajunsă la cea de-a 22-a ediţie, secţiunea Cinefondation va cuprinde în acest an 17 filme (14 live-action şi 3 filme de animaţie), alese dintre cele peste 2.000 de propuneri expediate de şcoli de cinematografie din lumea întreagă. Prezenţa importantă a ţărilor din Europa Centrală şi de Est subliniază vitalitatea pe care educaţia cinematografică o are în aceste state. Şase dintre scurtmetraje provin de la şcoli ce au fost selectate pentru prima dată la Cannes.
Juriul va înmâna cele trei premii atribuite în cadrul secţiunii Cinefondation în cadrul unei ceremonii care va precede proiecţii ale peliculelor câştigătoare pe 23 mai în cinematograful Bunuel din Cannes.
Filmul „As Up To Now”, regizat de Katalin Moldovai, va concura în această secţiune cu următoarele producţii cinematografice: „Ambience” (Wisam Al Jafari, Palestina), „Mano a Mano” (Louise Courvoisier, Franţa), „One Hundred And Twenty-Eight Thousand” (Ondrej Erban, Cehia), „Jeremiah” (Kenya Gillespie, SUA), „Pura Vida” (Martin Gonda, Slovacia), „Adam” (Shoki Lin, Singapore), „Netek/ Rift” (Yarden Lipshitz Louz, Israel), „Solar Plexus” (David McShane, Marea Britanie), „Rosso: La Vera Storia Falsa del Pescatore Clemente” (Antonio Messana, Franţa), „Favoriten” (Martin Monk, Austria), „Roadkill” (Leszek Mozga, Marea Britanie), „Duszyczka” (Barbara Rupik, Polonia), „Hieu” (Richard Van, SUA), „Bamboe” (Flo Van Deuren, Belgia), „Complex Subject” (Olesya Yakovleva, Rusia), „Reonghee” (Yeon Jegwang, Coreea de Sud)
Competiţia de scurtmetraje
Tot vineri, organizatorii au anunţat şi scurtmetrajele selectate la Cannes 2019. În acest an, comitetul de selecţie a primit 4.240 de propuneri de scurtmetraje.
Competiţia de scurtmetraje va cuprinde 11 filme (9 producţii de ficţiune, 1 documentar şi 1 animaţie), care provin din Albania, Argentina, Franţa, Finlanda, Grecia, Israel, Ucraina, Suedia şi Statele Unite.
Aceste producţii cinematografice vor concura pentru trofeul Palme d’Or pentru scurtmetraj, ce va fi atribuit de Claire Denis, preşedintele juriului de scurtmetraje şi al secţiunii Cinefondation, la ceremonia de premiere organizată în cadrul galei de închidere a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de la Cannes, pe 25 mai.
Scurtmetrajele selectate în acest an sunt următoarele: „The Van” (Erenik Beqiri – Albania, Franţa), „Anna” (Dekel Berenson – Ucraina, Israel, Marea Britanie), „The Jump” (Vanessa Dumont şi Nicolas Davenel – documentar, Franţa), „The Distance Between Us and the Sky” (Vasilis Kekatos – Grecia, Franţa), „All Inclusive” (Teemu Nikki – Finlanda), „Ingen Lyssnar/ Who Talks” (Elin Overgaard – Suedia), „And Then The Bear” (Agnes Patron – film de animaţie, Franţa), „Parparim” (Yona Rozenkier / Israel), „Monstruo Dios” (Agustina San Martin – Argentina), „White Echo” (Chloe Sevigny – Statele Unite), „La Siesta” (Federico Luis Tachella – Argentina).
Creată în 1998 de Gilles Jacob, fost preşedinte al Festivalului de la Cannes, secţiunea Cinéfondation este dedicată tinerelor talente ale celei de-a şaptea arte. AGERPRES