Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş invită cetăţenii judeţului să intre în legalitate cu acte de identitate, în vederea evitării unor situaţii neplăcute în care pot deveni contravenienţi pe linie de evidenţă a persoanelor, precum şi a situaţiei în care nu vor putea să îşi exercite dreptul de vot la alegerile europarlamentare şi referendumul ce se vor desfăşura în data de 26 mai 2019.
La nivelul judeţului Mureş sunt în evidenţe 18292 persoane cu acte de identitate expirate, din care 2875 de persoane cărora le-a expirat actul de identitate în acest an.
În conformitate cu prevederile art.19 din O.U.G. nr. 97/2005, actul de identitate se preschimbă la expirarea termenului de valabilitate. Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile.
Nerespectarea prevederilor legale de mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă între 40 şi 80 lei.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, în contextul procesului electoral, în săptămâna 20.05-26.05.2019, programul de lucru al serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din judeţ va fi următorul:
- în perioada 20-24 mai 2019, programul va fi extins în funcţie de fluxul cetăţenilor la ghişeu, cu aprobarea primarilor unităţilor administrativ-teritoriale care au în subordine S.P.C.L.E.P.;
- în ziua de 25 mai 2019, între orele 8,00-16,00;
- în ziua de 26 mai 2019, între orele 7,00-21,00.
Cererile depuse în această perioadă vor fi soluţionate cu celeritate, astfel încât persoanele să îşi poată exercita dreptul de vot.
Astfel, cetăţenii care deţin acte de identitate expirate sunt aşteptaţi la S.P.C.L.E.P. care deserveşte localitatea de domiciliu în vederea obţinerii unui act de identitate valabil.