Chiar dacă nu e neapărat o noutate și ne-am cam obișnuit cu ideea că există pe piață și variante electrice pentru deplasări (în special urbane), trebuie să spunem că 2014 va rămâne totuși anul în care aceste modele prind contur serios. Am semnalat deja intrarea BMW pe piața auto-electrice cu i3 și i8, iată că nici Mercedes Benz nu e prea mult în urmă. Săptămâna care tocmai s-a încheiat a consemnat intrarea în producție a B-Klass full-electric, mașina care depășește din start BMW la capitolul cel mai sensibil al electricelor: autonomia. Mercedes anunță 200 de kilometri și baterii Tesla – adică cele mai bune la ora actuală – în timp ce rivalii au anunțat doar 160 km la i3.
În rest, B-Klass electric va dezvolta 177 CP, va cântări peste 1.700 kg și se va lansa pe piața din SUA, apoi Germania și până la finele acestui an ar trebui să ajungă cam în toate țările cu potențial de vânzare a mașinilor electrice.
Alte electrice …
… găsiți în oferta Nissan și Renault, care sunt firme ale aceluiași trust auto și care sunt și pionieri în acest domeniu. Trebuie spus că Nissan Leaf este una dintre primele mașini full-electrice apărute pe piață. În prezent Renault are nu mai puțin de patru modele complet diferite: Zoe, Twizzy, Fluence și Kangoo Van.
Apoi, avem cea mai bună mașină electrică, dar și una dintre cele mai râvnite mașini de pe planetă: Tesla. Există un singur model și la prima vedere ai spune că e scumpă. Dar comparând performanțele pure cu ale altor modele din aceeași grupă vei constata rapid fie că mașinile comparabile ca performanțe nu prea sunt comparabile la preț, fie că la acest preț nu vei găsi foarte multe mașini comparabile. Și da, vorbim de tehnologie bazată pe motor electric.
Și, ca să nu tratăm discriminatoriu producătorii auto, mai amintim în rândurile modelelor electrice Ford Focus Electric, Chevrolet Volt, Volkswagen E Up și Golf E, Mitsubishi i-MIEV, SMART ed-coupe și tripleta de mașinuțe de oraș Peugeot – Citroen – Toyota, fiecare cu denumirea sa.
Cristian Teodorescu