Proiectul tehnic necesar construirii tunelurilor de pe secțiunea lipsă Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1) urmează să fie depus în două săptămâni, în varianta completată, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acesta reprezintă primul contract pentru tunel de autostradă câștigat de grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu.
Miercuri, Asociația Pro Infrastructură (API) a postat imagini video cu lucrări la lotul – lipsă Margina – Holdea.
„Veriga lipsă Margina – Holdea, când?”, întreabă API în postarea pe pagina proprie de Facebook, cu imagini din teren, de pe Autostrada A1 la Holdea.
În prezentare, un reprezentant al API estimează din nou că UMB nu va reuși să finalizeze până la sfârșitul anului 2026 lucrările pe acest tronson cu tuneluri al A1, finanțat prin PNRR. Pe lângă perioada contractuală de execuție (34 de luni), care duce termenul de finalizare a lucrărilor în 2027, acesta își mai argumentează prognoza prin nedepunerea proiectului tehnic pentru tuneluri.
Pe de altă parte, constructorul român UMB ar putea recupera din întârzieri. De altfel, au fost exemple în care acesta a finalizat chiar înainte de termenele contractuale lucrările pe unele șantiere.