Tronsonul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău care include și Tunelul Meseș, cea mai grea secțiune a Autostrăzii Transilvania nu are constructor desemnat nici măcar la un an și jumătate de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție. Acest lot cu o lungime de aprox. 41 km. și o valoare de 4,5 miliarde lei a fost scos la licitație în noiembrie 2020, dar la ultimul termen, 30 aprilie, CNAIR nu a reușit să finalizeze evaluarea constructorilor care merg mai departe în procedura de licitație restrânsă. Este cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj -Oradea, Tunelul Meseș având lungimea 2,9 km. Cel mai lung tunel rutier din România are un cost estimat de un miliard lei, preț care s-ar putea să nu acopere valoarea reală pentru un asemenea proiect complex. De exemplu, la licitația reluată pentru Autostrada cu ecoducte Lugoj-Deva, CNAIR a majorat costul lucrărilor cu aproape un miliard de lei de la 1,5 la 2,5 miliarde lei pentru 9 kilometri de autostradă din care 2 km. cu tuneluri, galerie dublă, după cum Economedia a explicat aici.
Autostrada Transilvania : tronsonul cu Tunelul Meșeș, cel mai lung tunel rutier din România, fără constructor la un an și jumătate de la lansarea licitației
Category: Stirile Punctul