Autostrada „Unirii” A8: contracte atribuite pentru supervizarea lucrărilor pe întreaga secțiune montană Sărățeni–Pipirig
Procesul de implementare a Autostrăzii „Unirii” A8 Târgu Mureș–Târgu Neamț a înregistrat un nou progres important, odată cu finalizarea atribuirii contractelor de supervizare a lucrărilor pentru toate loturile secțiunii montane Sărățeni–Pipirig, cu o lungime totală de 116 kilometri. Prin această etapă, toate cele patru loturi ale autostrăzii, situate în județele Mureș, Harghita și Neamț, beneficiază de contracte atribuite sau deja semnate pentru monitorizarea proiectării și execuției.
Compania Națională de Investiții Rutiere a desemnat câștigătoare Asocierea Activ Proiectare Infrastructură S.R.L. (lider) – EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 1C Sărățeni–Joseni, în lungime de 32,4 kilometri. Decizia reprezintă un pas esențial pentru asigurarea respectării standardelor tehnice și de calitate pe unul dintre segmentele importante ale autostrăzii.
Tot în această săptămână a fost atribuit și contractul de supervizare pentru lotul 2B Grințieș–Pipirig, cu o lungime de 31,5 kilometri, considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii A8 din punct de vedere tehnic. Contractul a revenit asocierii Venturo Investment (lider) – Ae Dozoring sro, formată din companii de inginerie din România și Slovacia.
Rolul supervizorului este unul esențial în derularea proiectului, acesta având responsabilitatea de a monitoriza atât faza de proiectare, cât și execuția lucrărilor, de a verifica respectarea cerințelor contractuale, conformitatea soluțiilor tehnice și calitatea materialelor și echipamentelor utilizate. Provocările sunt semnificative, având în vedere complexitatea traseului montan, care include realizarea a aproximativ 180 de poduri și pasaje, precum și 38 de tuneluri.
În cursul acestui an, la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au fost semnate toate cele patru contracte pentru construirea secțiunii montane a Autostrăzii A8, valoarea totală a acestora ridicându-se la aproximativ 18 miliarde de lei. Potrivit autorităților, începutul anului 2026 este estimat ca moment de debut al etapei de proiectare, marcând astfel un nou pas concret către realizarea uneia dintre cele mai așteptate autostrăzi din România.
