Progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața – Cața (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin – Dunăre, susține ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe șantier. Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură (API) acuză că întârzierile sunt cauzate și de Guvern, din cauză că nu a actualizat prețurile, astfel că asocierea de constructori condusă de grecii de la Aktor a fost nevoită să lucreze în pierdere.
Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5 % progres fizic și în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârșitul anului viitor (2024)”, a transmis șeful Transporturilor într-o postare pe pagina proprie de Facebook.
Însă, chiar pe site-ul CFR Infrastructură, termenul de finalizare care apare mai nou în cazul acestei subsecțiuni din tronsonul Brașov – Sighișoara este februarie 2026.
Șeful Transporturilor atrage anteția că, în cazul în care situația nu se îmbunătățește, se așteaptă să fie aplicate sancțiuni contractuale „dure”. „Este un proiect important pentru transportul feroviar românesc și european pe care Asocierea de constructori greci, francezi și români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate!”, conchide Grindeanu.