Campanie de informare pentru prevenirea criminalităţii informatice
Evoluţia lumii moderne, faptul că o bună parte din viaţă s-a mutat pe internet, în lumea virtuală, ne-a luat pe mulţi prin surprindere. Ceea ce pentru cei mai tineri pare destul de firesc, pentru cei mai în vârstă este deseori greu de înţeles.
Faptul că folosim internetul, instrumente de plată on line, are foarte multe avantaje, dar asta dacă înţelegem şi riscurile, dacă ştim cum să procedăm pentru ca noi şi banii noştri să fim în siguranţă.
Tot mai multe persoane cad în capcana infractorilor specializaţi în infracţiuni informatice, motiv pentru care Inspectoratul de Poliţie Judeţean Mureş, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, derulează o campanie de informare în perioada 25 martie -15 aprilie 2022. Mesajul central este Atenţie la vânzări-cumpărări online! Nu introduceţi pe niciun link datele cardului pentru a primi bani! E o capcană! pentru căniciodată nu e nevoie de datele cardului pentru a accepta o plată!
Afişele realizate, distribuite preponderent în mediul online (dar nu numai, vor fi expuse în locaţii cu aflux mare de cetăţeni), dar şi pe diverse aplicaţii de comunicare, prin intermediul colaboratorilor, urmăresc a intensifica transmiterea mesajului.
Pe parcursul derulării acestui demers, vom prezenta, pe înţelesul tuturor, care sunt riscurile şi semnele care trebuie să dea de gândit în ceea ce priveşte intenţiile infracţionale ale persoanelor cu care comunicăm pentru a efectua o tranzacţie.
INVITĂM COMUNITATEA să se implice în campanie prin distribuirea informaţiilor, atât în mediul online, cât şi în cercul de prieteni, rude, cunoştinţe!
Printre cauzele care au condus la evoluţia fenomenului criminalităţii informatice se numără permanenta preocupare a infractorilor pentru identificarea de noi moduri de operare şi perfecţionarea acestora, creându-se astfel posibilitatea obţinerii unor câştiguri financiare foarte mari, într-un timp relativ scurt, cu riscuri mici şi cel mai important, sub protecţia anonimatului pe care îl conferă spaţiul virtual. Deasemenea, un putenic factor de risc este lipsa de informare, neglijenţa sau neatenţia utilizatorilor de internet care obişnuiesc să utilizeze instrumentele de plată în vederea efectuării de cumpărături online.
COMPARTIMENTUL RELAȚII PUBLICE