Care sunt pierderile Mallurilor mureșene din cauza pandemiei
Care sunt pierderile Mallurilor mureșene din cauza pandemiei

Care sunt pierderile Mallurilor mureșene din cauza pandemiei

Proprietarii mallurilor din România pierd peste 48 de milioane de euro într-o singură lună de inactivitate, arată un calcul realizat de Profit.ro pe baza ultimelor rapoarte financiare anuale.

Conform analizelor Profit.ro Promenada Mall din Târgu Mureș care avea o cifră de afaceri de 7,1 milioane de euro la nivelul anului 2018, într-o lună de pauză ar avea o pierdere de 0,59 milioane iar Mures Mall cu o cifră de afaceri de 1 milion de euro la nivelul anului 2018 ar avea o pierdere de 0,08 milioane de euro într-o lună de pauză. Cel mai noi Mall din Târgu Mureș nu a reușit să își deschidă porțile.

Compania Ceetrus România, divizia imobiliară a grupului francez Auchan, le propune celor aproximativ 1.000 de comercianți care funcționează în cele 23 de centre comerciale ale sale să plătească o chirie ca procent din cifra de afaceri, până la sfârșitul anului, deoarece previzionează că, într-un scenariu pozitiv, rulajul retailerilor va scădea cu 30%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, după deschiderea centrelor comerciale.

Chiria majorității magazinelor din malluri este formată dintr-o parte fixă și una variabilă, care reprezintă un procent din vânzări și care, în cazul partenerilor Ceetrus, ajungea până la maxim 17%. Alături de chirie, retailerii mai plătesc cheltuielile cu spațiile comune și cele de marketing. Pe perioada stării de urgență, Ceetrus a decis deja să anuleze plata chiriei și a costurilor de marketing pentru toți retailerii care și-au întrerupt activitatea. De asemenea, cheltuielile comune au fost redus cu circa 50%.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/ceetrus-divizia-imobiliara-a-grupului-auchan-va-incasa-de-la-comercianti-tot-anul-doar-o-chirie-ca-procent-din-vanzari-decizia-este-greu-de-replicat-de-catre-restul-marilor-proprietari-19353083