Proprietarii mallurilor din România pierd peste 48 de milioane de euro într-o singură lună de inactivitate, arată un calcul realizat de Profit.ro pe baza ultimelor rapoarte financiare anuale.
Conform analizelor Profit.ro Promenada Mall din Târgu Mureș care avea o cifră de afaceri de 7,1 milioane de euro la nivelul anului 2018, într-o lună de pauză ar avea o pierdere de 0,59 milioane iar Mures Mall cu o cifră de afaceri de 1 milion de euro la nivelul anului 2018 ar avea o pierdere de 0,08 milioane de euro într-o lună de pauză. Cel mai noi Mall din Târgu Mureș nu a reușit să își deschidă porțile.
Compania Ceetrus România, divizia imobiliară a grupului francez Auchan, le propune celor aproximativ 1.000 de comercianți care funcționează în cele 23 de centre comerciale ale sale să plătească o chirie ca procent din cifra de afaceri, până la sfârșitul anului, deoarece previzionează că, într-un scenariu pozitiv, rulajul retailerilor va scădea cu 30%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, după deschiderea centrelor comerciale.
Chiria majorității magazinelor din malluri este formată dintr-o parte fixă și una variabilă, care reprezintă un procent din vânzări și care, în cazul partenerilor Ceetrus, ajungea până la maxim 17%. Alături de chirie, retailerii mai plătesc cheltuielile cu spațiile comune și cele de marketing. Pe perioada stării de urgență, Ceetrus a decis deja să anuleze plata chiriei și a costurilor de marketing pentru toți retailerii care și-au întrerupt activitatea. De asemenea, cheltuielile comune au fost redus cu circa 50%.