„Cârtițele” Eleni și Varvara, oprite forțat pe calea ferată Brașov – Sighișoara din cauza unor condiții  imprevizibile
„Cârtițele” Eleni și Varvara, oprite forțat pe calea ferată Brașov – Sighișoara din cauza unor condiții imprevizibile

„Cârtițele” Eleni și Varvara, oprite forțat pe calea ferată Brașov – Sighișoara din cauza unor condiții imprevizibile

„Cârtițele” Eleni și Varvara, care sapă cele două fire ale Tunelului Ormeniș de 7,1 kilometri de pe traseul liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, au fost oprite forțat luna trecută, din cauza unor condiții fizice imprevizibile, se arată într-un răspuns al CFR Infrastructură pentru Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură (API).

Cele două „cârtițe” săpaseră 1.014 metri (Eleni), respectiv 595 metri (Varvara) din galeriile Tunelului Ormeniș, ce va avea la final 7.100 de metri.

Tunelurile de pe traseul liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită căptușelii din beton). Cele patru TBM folosite de Aktor au fost construite de compania HERREKNECHT. Un TBM poate fora tuneluri la scară mare cu o medie de 10-15 metri pe zi, timp de șase zile pe săptămână, după care necesită o zi de pauză de întreținere.

Noile termene contractuale pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a liniei Brașov – Sighișoara sunt octombrie 2026 pentru subsecțiunea Apața – Cața, cu tuneluri, respectiv aprilie 2027 pentru subsecțiunile de la capete, Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, potrivit datelor de pe site-ul CFR Infrastructură.