Cât mai face trenul până la Budapesta. Analiza ClubFeroviar
Cât mai face trenul până la Budapesta. Analiza ClubFeroviar

Cât mai face trenul până la Budapesta. Analiza ClubFeroviar

Mersul trenurilor 2024-2025, în trafic internațional analizat de Clubferoviar.ro

Vom analiza doar cele mai importante trenuri Interregio internaționale, cu plecare și sosire din/în București Nord, principala poartă feroviară a țării.

Pentru început, vom prezenta un tabel comparativ al duratelor călătoriei pe parcursul intern (doar pentru acestea sunt date disponibile), urmând ca apoi să comentăm informațiile.

TrenDurata călătoriei pe teritoriul României în mersul de tren actualDurata călătoriei pe teritoriul României în mersul de tren viitor
346 Dacia, București-Viena11 ore10 ore 35 de minute
347 Dacia, Viena-București10 ore 52 de minute11 ore 7 minute
72 Traianus, Craiova-Budapesta8 ore 11 minute8 ore 42 de minute
73 Traianus, Budapesta-Craiova8 ore 50 de minute8 ore 41 de minute
472 Ister, București-Budapesta10 ore 40 de minute10 ore 32 de minute
473 Ister, Budapesta-București11 ore 1 minut11 ore
78 Muntenia, București-Budapesta12 ore 14 minute13 ore 24 de minute
79 Muntenia, Budapesta-București12 ore 12 minute13 ore 16 minute
402 Prietenia, București-Chișinău7 ore 57 de minute7 ore 55 de minute
401 Prietenia Chișinău-București8 ore 3 minute8 ore 12 minute

Trenul Dacia va face mai puțin la dus și mai mult la întors

Evident, am început tabelul cu cel mai emblematic tren internațional al SNTFC CFR Călători, trenul 346/347 Dacia, București Nord-Wien Hauptbahnhof și retur.

Observăm că la dus (IRN 346) durata călătoriei București Nord-Curtici scade cu 25 de minute, drept pentru care trenul va pleca din Capitală la ora 15,07, în loc de 14,40, ceea ce este un lucru bun. La întoarcere însă garnitura va fi mai lentă – 11 ore și șapte minute în loc de 10 ore și 52 de minute. Trenul are vagoane de clasa a 2-a, de dormit și cușetă. Amintim că, de anul trecut, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a decis să nu mai atașeze vagoane restaurant la aceste trenuri, ci doar un vagon de tip ”BR” – un mic bar amenajat în jumătate de vagon de clasa a 2-a. O facilitate insuficientă, căci dacă mergi de la București la Viena va trebui să mănânci doar sandvișuri și chipsuri, în loc de friptura de la vagonul restaurant clasic.

Pe ruta București-Craiova (Magistrala 100) sunt în curs de derulare lucrări de tip Quick Wins, pentru eliminarea punctuală a restricțiilor de viteză, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Din această cauză, în ultima perioadă cursele feroviare înregistrează constant întârzieri semnificative.

De aceea, și perechea de trenuri Muntenia IR 78/IR 79 de pe relația București Nord-Budapesta și retur va face pe teritoriul României cu mai mult de o oră în plus, atât la dus cât și la întoarcere. După data de 15 decembrie, trenul IR 78 va pleca din Gara de Nord la ora 19,45, în loc de 21,00, iar la întoarcere va sosi la 9,36, în loc de 8,42.

Citeste continuarea