Conform Asociației Pro Infrastructură, șanse reale de a fi deschise traficului le au loturile Alba Iulia-Aiud (24,25 km din A10, posibil în august dar probabil abia în toamnă), cioturile rămase de 2,2 km de la Alba Iulia Nord și de 4 km la sud de Aiud (tot A10) și Ungheni-Târgu Mureș (4,5 km parte din A3).
35 de km de autostradă
Teoretic, într-un scenariu foarte optimist cu autorități care se autodepășesc și un constructor la fel de motivat ca pe A7 la Bacău, la finalul lui 2021 am putea circula pe Drumul Expres DX12 Piatra Olt-Valea Mare, adică pe 21,35 km de drum expres care funcționează ca o centură a Slatinei. Total, 52,35 de kilometri de drumuri de „mare viteză” și de mare siguranță.
A1 Sibiu-Boița? Gata prin 2023.
A0 noua centură a Capitalei?
Doar se vor începe lucrările pe (aproape) toți cei 48 de km din sud și pe mini-lotul 4 din nord (4,5 km).
Primele inaugurări posibile în 2022 în varianta optimistă, cel mai probabil 2023.
A3 Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de deschidere în 2021 (practic imposibilă în acest an indiferent de deznodământ).
Dacă la inaugurări nu vom sta grozav, 2021 promite să ne aducă șantiere majore noi. Pe lângă A0 (52,5 km), vom vedea startul lucrărilor pe A3 Biharia-Chiribiș (28,55 km), Suplacu-Nușfalău (13,55 km) și pe unele porțiuni unde va fi front de lucru pe Nădășelu-Poarta Sălajului (42,3 km).
De asemenea, anul acesta vom vedea primele utilaje pe A1 Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km).
Asociația Pro Infrastructură