Sunt multe situații în care se cumpără produse de la un magazin, de exemplu de bricolaj, IT&C etc. și ulterior revine clientul spunând că vrea factură pe firmă, uneori la câteva zile de la vânzare.
“Legislația s-a modificat și cumpărătorul ar trebui ca în ziua achiziției să solicite factură de la furnizor. Dacă nu o face în ziua în care a făcut achiziția, nu mai are dreptul să solicite acest lucru”, susține Cristian Rapcencu, lect. Univ. dr. la Departamentul de Contabilitate ASE București și managing partner noutățifiscale.ro.
Potrivit acestuia, degeaba vine cu această solicitare pentru că nu va mai putea. El a făcut declarațiile într-un interviu Smartbill.
Dacă clientul a revenit în ziua achiziției și cere factură, „acea factură am obligația să o transmit în sistem”. Adică la ANAF în RO e-Factura.
„Fiecare entitate ar trebui să-și facă un regulament de termeni și condiții care să prevadă clar că dacă n-ai cerut la momentul achiziției, mai ai sau nu voie ulterior să ceri, chiar dacă e aceeași zi”, a spus Rapcencu.
Sursa: Hotnews.ro