Până pe 30 aprilie, prestatorii de servicii de plăți online trebuie să transmită către ANAF prima raportare trimestrială despre beneficiarii plăților transfrontaliere din sistemul lor. Supranumită CESOP (Sistemul Electronic Central de Informații de Plată), raportarea îi vizează pe comercianții online care încasează peste 25 de plăți transfrontaliere în fiecare trimestru. Informațiile vor fi detaliate, reiese din instrucțiunile formularului 396 pregătit de ANAF.
„Declaraţia informativă privind plățile transfrontaliere efectuate de prestatorii de servicii de plată” se va depune exclusiv online, până cel târziu la sfârşitul lunii care urmează după expirarea trimestrului respectiv. Ce va conține, printre altele:
- Numele beneficiarului plății, inclusiv denumirea juridică și denumirea comercială, și adresa
- Codul TVA/NIF, codul IBAN sau orice alt identificator
- Restituire: dacă tranzacția este o restituire, se menționează legătura cu tranzacția anterioară raportată
- Suma, moneda, data și ora efectuării operațiunii de plată sau a restituirii
- Statul membru de origine a plății primite de beneficiar și informații privind locul unde se află plătitorul, inclusiv mențiuni care indică prezența lui în spațiile fizice ale comerciantului în momentul plății.
Datele vor fi centralizate în CESOP și puse la dispoziția experților antifraudă din statele membre, prin rețeaua Eurofisc. Următoarele termene de raportare, după cel din 30 aprilie, sunt 31 iulie, 31 octombrie, 31 ianuarie 2025.
Termene.ro