România a dat în trafic de la începutul anului 37 de kilometri (24 din A0 Sud și 13 din drumul de legătură Oradea – A3). Până la finalul anului, bilanțul inaugurărilor ar putea sări de 200 de kilometri, din care cei mai mulți vor fi din Autostrada Moldovei (A7), conform calculelor ECONOMICA.NET în baza estimărilor constructorilor și ale oficialilor români.
Cele mai recente estimări arată că rețeaua de șosele de mare viteză a țării ar putea crește anul acesta cu circa 260 de kilometri. Din aceasta sumă, aproape 128 de kilometri ar putea fi din Autostrada Moldovei (A7).
Pe A7 ar urma să fie date în trafic cele patru loturi de la Buzău la Focșani (82 km), construite de UMB, dar și loturile 1 și 2 din tronsonul Ploiești – Buzău. Oficialii români mai plusau, pe lângă aceste șase loturi incluse în tabel, cu jumătate din lotul din A7 ce ocolește orașul Adjud.
Alți 50 de kilometri urmează să fie inaugurați pe „Autostrada Ford”, după ce vor fi date în trafic tronsoanele 1 (Ozaltin) și 4 (UMB) ale Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12).
De asemenea, anul acesta ar urma să fie dată parțial în trafic secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș din A1 Sibiu – Pitești.
În plus, constructorii mai anunțau că ar finaliza anul acesta lucrările la Drumul Expres Brăila – Galați (UMB) și lotul 3 al A0 Sud (Aktor). Chiar și fără aceste două proiecte, despre care pasionații de infrastructură se îndoiesc că ar fi gata în 2024, tot ar fi inaugurați peste 200 de kilometri.
Tot la începutul anului, Asociația Pro Infrastructură (API) și-a prezentat la rândul său previziunile rutiere pentru 2024: vor fi dați în trafic 55 kilometri (doar loturile sigure, DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani și muzeele A0) în scenariul pesimist și până la 140 km în scenariul optimist (plus A0 Sud 3, A1 Pitești – Curtea de Argeș, DEx4 Tureni și DEx12 Colonești – A1).