În conformitate cu prevederile Legii nr. 312 din 16 decembrie 2024, Electrica Furnizare a demarat procesul de stornare a facturilor de energie electrică aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024.
- De ce sunt stornate facturile de energie electrică aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024?
Legislația privind contribuția CfD (Contribuția aferentă contractelor pentru diferență) prevedea colectarea acesteia de către furnizorii de energie electrică începând cu 1 octombrie 2024, astfel încât facturile emise clienților casnici și noncasnici aferente consumului de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024 conțin contribuția CfD.
Ulterior, legislația aferentă contribuției Cfd s-a modificat, noile prevederi legale precizând faptul că furnizorii de energie electrică vor realiza colectarea contribuției Cfd începând cu 1 aprilie 2025, iar facturile deja emise, ce conțin contribuția în cauză, vor fi stornate.
Astfel, pentru a se alinia prevederilor legale în vigoare, Electrica Furnizare stornează facturile de energie electrică aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024 pentru a exclude contravaloarea contribuției CfD din cadrul acestora.
- Ce facturi de energie electrică voi primi ca urmare a procesului de stornare?
Ca urmare a procesului de stornare, vor ajunge la tine următoarele facturi:
- 2 facturi storno: cele două facturi au valoare negativă și stornează întreaga contravaloare a facturilor emise pentru consumul de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024
- 1 factură recalculată: factura cuprinde contravaloarea consumului de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024 fără contribuția CfD, alături de contravaloarea consumului de energie electrică aferent lunilor decembrie 2024 și ianuarie 2025, după caz (în funcție de luna de emitere a acesteia).
Dacă factura recalculată este emisă în luna ianuarie 2025, aceasta va cuprinde contravaloarea consumului de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024 fără contribuția CfD, alături de contravaloarea consumului de energie electrică aferent lunii decembrie 2024.
Dacă factura recalculată este emisă în luna februarie 2025, aceasta va cuprinde contravaloarea consumului de energie electrică realizat în lunile octombrie și noiembrie 2024 fără contribuția CfD, alături de contravaloarea consumului de energie electrică aferent lunilor decembrie 2024 și ianuarie 2025.
Bine de știut:
Din cauza volumului mare de facturi în curs de procesare, este posibil ca emiterea facturilor recalculate să întâmpine întârzieri, procesul de stornare desfășurându-se până la finalul lunii februarie 2025. În cazul în care ai optat pentru factura eletronică, aceasta va ajunge la tine mai rapid decât cea pe format de hârtie.
În cazul în care ai achitat deja total sau parțial facturile aferente consumului din lunile octombrie și noiembrie 2024, ce au fost supuse ulterior procesului de stornare, suma de plată aferentă facturii recalculate va fi diferită de valoarea totală a facturii. Pentru a afla suma exactă de plată, te rugăm să consulți linia ”Total de plată (total factură curentă + sold anterior)” din secțiunea ”Detalii” ce se regăsește în cadrul facturii tale.
Factura recalculată nu poate fi achitată prin direct debit, prin urmare te rugăm să consulți aici numeroasele modalități de plată alternative puse la dispoziția ta și să o alegi pe cea care ți se potrivește cel mai bine.
Consumul realizat în lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2024 nu se cumulează, emiterea unei singure facturi pentru toate cele trei luni neavând impact asupra încadrării în plafoanele de preț. Conform legislației în vigoare, încadrarea în plafoanele de preț se realizează pe baza consumului mediu lunar, determinat pentru fiecare lună în parte, nu cumulat.
Termenul de scadență al facturii recalculate este cel prevăzut în contractul tău de furnizare a energiei electrice și curge de la data emiterii facturii în cauză.