Certificatele de deces se eliberează personal membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite, ori prin împuternicit cu procură specială autentificată/ împuternicire avocațială, în baza documentelor cu care se face dovada identităţii, în original şi fotocopie.
Dovada identităţii se face cu unul dintre următoarele documente:
– pentru cetăţenii români: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate;
– pentru cetăţenii Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European: documentul de identitate sau paşaportul emis de statul ai căror cetăţeni sunt;
– pentu cetăţenii străini din statele terţe: paşaportul emis de statul ai căror cetăţeni sunt;
– pentru apatrizi: paşaport emis în baza Convenţiei privind statutul apatrizilor din anul 1954, însoţit de permisul de şedere temporară sau permanentă, după caz.
În cazul cetăţenilor străini sau apatrizi ale căror acte de identitate nu conţin date înscrise prin utilizarea alfabetului latin, se solicită traducerea legalizată a filei care conţine datele de identificare.
Cererea de eliberare a certificatului de deces se adreseză Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor/primăriei care are în păstrare actul de deces sau Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor/primăriei de la locul de domiciliu/reşedinţă al solicitantului, informează DIRECTOR GENERAL, CODRUȚA SAVA.