Cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România este în viziunea Asociatiei Pro Infrastructură reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov executată de asocierea Aktor-Arcada-Alstom.
Asociatia Pro Infrastructura are explicații extra-detaliate în sutele de fotografii de la sol – https://bit.ly/3F0ImUE și în filmarea aeriană – https://youtu.be/gyoVKrr59iQ, toate completate de o hartă interactivă precisă – https://bit.ly/3mVagve.
Asociația Pro Infrastructură a făcut o vizită oficială pe acest tronson, parte din #CoridorulFeroviarRinDunăre. Lucrările prevăzute sunt impresionante din toate punctele de vedere: două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloni forați.
Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier. Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuția tunelurilor lungi, asemănătoare „cârtițelor” de la metrou.Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile. La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniș (cel de ~7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veșnicele blocaje birocratice. a anunțat Asociatia Pro Infrastructura.