Ziua Internațională a Francofoniei a fost sărbătorită în data de 20 martie 2019, începând cu ora 12.00, în sala de activități a Bibliotecii Municipale ”Petru Maior” din Reghin în baza unui parteneriat cu Gimnaziul de Stat ”Al.Ceușianu” și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.3.
Deschiderea activității a fost făcută de către managerul interimar prof.dr.Florin Bengean, care a prezentat semnificația zilei împreună cu prof. Elena Baciu și bibliotecar Imola Grama. Ulterior elevii și-au prezentat proiectele realizate pe tema francofoniei, împreună cu cadrele didactice prof. Elena Baciu, prof. psiholog Anca Cota, prof. Gabriela Atănăsoaie. La finalul evenimentului au vizionat filmul ”Le petit Nicolas”.
”Proiectul dedicat francofoniei, a cărei sărbătorire a devenit o tradiție, are ca obiectiv central stimularea creativității artistice a elevilor mediată de limba franceză ca vector al comunicării interculturale. Îmi exprim speranţa că, astfel, elevii se vor apropia sufleteşte de o limbă străină aferentă unei mari civilizaţii, de ale cărei roade ne bucurăm azi, indiferent de arealul cultural căruia îi aparţinem. În fiecare an, la 20 martie, este sărbătorită Ziua Internațională a Francofoniei, dedicată milioanelor de oameni din întreaga lume care vorbesc sau folosesc în mod regulat limba franceză. Evenimentul reprezintă un prilej de a face cunoscute valorile culturale ale acestei limbi, solidaritatea și deschiderea spre dialog ce îi caracterizează pe vorbitori” a declarat prof. Elena Baciu.
Ziua de 20 martie a fost declarată Ziua Internațională a Francofoniei pentru a marca afinitatea pentru limba franceză a celor 54 de state și guverne cu statutul de membru cu drepturi depline, 4 cu statutul de membru asociat și 25 cu statutul de observator ce fac parte din Organizația Internațională a Francofoniei. România a obținut statutul de membru deplin la Conferința de la Mauritius din 1993, contribuind astfel la promovarea limbii franceze, a diversității culturale, a păcii, democrației și drepturilor omului.
GRAMA IMOLA
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.