Compania spaniolă Copisa Constructora Pirenaica SA a depus cea mai bună ofertă din punctul de vedere al preţului pentru construirea variantei de ocolire a municipiului Tîrgu-Mureş. Licitaţia s-a desfășurat în 6 august, după ce a fost amânată de alte trei ori.
13 oferte
În 6 august, după mai multe amânări succesive (licitaţia deschisă fiind programată iniţial a se desfăşura în 7 mai), Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a organizat şedinţa pentru contractarea executantului lucrării „Construcţia variantei de ocolire Tîrgu-Mureş”.
În 14 august, pe site-ul CNADNR a fost publicat procesul verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor pentru construcţia centurii ocolitoare a municipiului Tîrgu-Mureş. Comisia de evaluare, formată din 11 membri şi prezidată de către economistul Victor Oţelea, a avut de evaluat 13 oferte care au fost depuse în termenul limită stabilit prin anunţul de participare la licitaţie.
O singură ofertă a fost respinsă, cea a unei asocieri conduse de compania Consinit SRL, pentru că nu a depus garanţia de participare cerută şi nu a făcut dovada că a achitat integral poliţa de asigurare. Din cele 12 oferte depuse, cea mai bună, ţinând cont că criteriul de atribuire a lucrării este preţul cel mai scăzut, a fost cea a companiei Copisa Constructora Pirenaica SA, urmată de cea a Strabag SRL, respectiv Asocierea Tirenna Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua Spa.
Subantreprenorul lucrărilor pe care Copisa Constructora Pirenaica SA l-a declarat în ofertă ar urma să fie compania SC Energo Montaj SA Bucureşti. Interesant este că firma cu cea mai scăzută ofertă nu a făcut, de asemenea, dovada că a achitat integral prima de asigurare aferentă garanţiei de participare emisă de Onix Asigurări. Comisia de evaluare a consemnat în procesul-verbal că aceasta va fi solicitată ulterior.
Datele licitaţiei
Compania Copisa Constructora Pirenaica SA a avut cea mai scăzută ofertă, angajându-se ca pentru 134, 798 de milioane de lei, fără TVA, să construiască varianta de ocolire a municipiului Tîrgu-Mureş. Altfel spus, fiecare km de drum va costa 3,3 milioane de euro. Interesant este că CNADNR a apreciat valoarea lucrării la 252, respectiv de 273 de milioane de lei (aici se mai adaugă şi serviciile şi lucrările post-realizare a lucrării), fără TVA. Adică aproape dublu faţă de oferta care, probabil, că va fi declarată câştigătoare în noiembrie, data până la care ofertanţii trebuie să îşi menţină oferta.
Potrivit fişei tehnice a proiectului, lungimea tronsonului ar trebuie să fie de 11,64 de km, cu o lăţime a carosabilului de 7, respectiv 10.5 m, în funcţie de numărul de benzi de circulaţie – 2 sau 3.
Durata lucrărilor este de maxim 48 de luni, iar acestea ar urma să fie finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat.
Cine este ofertantul?
Copisa Constructora Pirenaica SA este o firmă cu acţionariat spaniol, ce îşi are sediul în Barcelona şi o sucursală în Bucureşti.
Compania a reuşit până acum, în asociere sau singură, să obţină două contracte mari de lucrări în urma licitaţiilor organizate de CNADNR. Astfel, în vara anului trecut, firma spaniolă a câştigat alături de Chiruli Andrea Impresa Individuale (Italia) şi Coremi Inter (Romania) contractul în valoare de 149,7 milioane pentru reabilitarea drumului naţional DN 66, între Bumbeşti-Jiu şi Petroşani. În doi ani, cele trei firme asociate s-au angajat să reabiliteze un tronson de 33,5 km în Defileul Jiului.
Un al doilea contract de lucrări ce i-a fost încredinţat companiei spaniole în 20 noiembrie 2009 este „Construcţia variantei de ocolire Caransebeş”. Valoarea contractului s-a cifrat la 30.229.926,21 euro (fără TVA), iar constructorul a predat lucrarea în 2011.
Ligia Voro
Varianta de ocolire Caransebes a fost atribuita in 2009, receptionata in 2011, se circula pe ea.
Da, aveţi dreptate, e greşeala mea. Vom rectifica. Vă mulţumesc pentru feed-back.
Centura Targu Mures NU a fost adjudecată de Copisa Constructora Pirenaica SA, ei doar au avut cea mai mică ofertă. Titlul articolului este greșit și dezinformează. Centura Caransebeș este închisă momentan din pricina unor defecte de execuție care au dus la formarea de denivelări la joncțiunea dintre rambleu si capătul de pod in cel putin 3 locații.
Numai bine!
Corect Radu, iar pentru DN66 nu au finantare :).