Ministerul Transporturilor are prevăzut pentru anul 2017 un buget de 13,761 miliarde de lei, în creștere cu 60,33% raportat la execuția preliminată pe 2016, care a fost de 8,583 miliarde de lei.
Proiectele prioritare ale MT pentru anul 2017 și perspectiva 2018-2020 pentru infrastructura rutieră sunt: continuarea lucrărilor la autostrada Constanța — Nădlac (Coridor IV), finalizarea autostrăzii Lugoj — Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu — Pitești, finalizarea autostrăzii Sebeș — Turda, realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene și drumurilor expres, continuarea programului de construcție a variantelor de ocolire, precum Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Carei, Târgu Jiu, Caracal, Comarnic, Bușteni, Câmpina, Mihăilești, Săcuieni, reabilitarea de poduri și pasaje și modernizarea Transfăgărașanului și Transalpinei.
La capitolul infrastructură feroviară, printre proiectele prioritare se numără modernizarea/reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră — Curtici — Arad — Simeria — Coșlariu — Sighișoara, modernizarea stațiilor de cale ferată, construirea de linii noi de cale ferată și dublarea celor existente (construirea liniei noi de cale ferată Vâlcele — Râmnicu Vâlcea, electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca — Episcopia Bihor), modernizarea instalațiilor pentru creșterea siguranței circulației — implementarea
Sistemului Feroviar European de Management al Traficului (ERTMS), lucrări de reabilitare pentru poduri, podețe și tuneluri, reînnoirea și modernizarea materialului rulant, dezvoltarea transportului de tip RO-LA și a platformelor de transport intermodal.
Sa se faca odata si calea ferata Tirgu-Mures-Sighisoara ca nu cred ca costa foarte mult ca e vorba de 54 de km.Bine ca sunt autobuze in fiecare 2 ore la Bucuresti dar sunt foarte aglomerate oamenii se inghesuiesc sunt sufocati de aceea ar trebui facuta si calea ferata ca sa ajungem din Tirgu-mures la Brasov in 3 ore si la Bucuresti in 6 ore.Necesita saparea a 3 sau 4 tuneluri dar daca altii au putut sa faca si noi putem.In Italia sau in Elvetia sunt tuneluri care au lungime mai mult de 10 km.De ex inainte de Florenta Italia.Sa fie si Tirgu-Muresul un nod feroviar daca tot s-a modernizat Gara Mare.Sper ca va fi pus in ordinea zilei si o sa inceapa si lucrarile.