Compania Naţională de Căi Ferate CFR a anunţat vineri că în perioada august – noiembrie 2019 se vor desfăşura recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, parte componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică).
”Dezvoltarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Simeria – Sighişoara reprezintă un important şi complex program de lucrări de modernizare pe întreaga lungime de aproximativ 170 km de cale ferată dublă, care înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuţie cuprins între 92% şi 99%”, arată un comunicat al CFR.
CFR precizează că programul de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe tronsonul Simeria – Sighişoara are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar şi creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.
”Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria şi Sighişoara au un grad de complexitate ridicat din punct de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mişcare, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare/superioare şi patru substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit trei noi tuneluri (Turdaş, Sighişoara şi Daneş), un pod în formă de arc şi varianate noi de traseu, construcţii care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu. Finalizarea lucrărilor de modernizare este o prioritate pentru CFR SA, deoarece dezvoltarea infrastructurii feroviare reprezintă un suport economic nu doar pentru operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă, dar şi pentru societăţile comerciale şi serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului”, precizează Constantin Axinia, directorul general al CFR SA.
O dată cu finalizarea mai multor categorii de lucrări pe tronsonul Simeria – Sighişoara, CFR SA a programat, pentru perioada august – noiembrie, recepţiile la finalizarea lucrărilor pentru următoarele specialităţi feroviare: terasamente, infrastructură, suprastructură; poduri, podeţe, tuneluri, viaducte, pasaje rutiere, treceri la nivel; lucrări de energoalimentare, linie de contact; construcţii civile în staţii şi instalaţiile aferente, sisteme de informare, substaţii de trancţiune şi lucrări de protecţia mediului.
Comisiile de specialitate, din care vor face parte reprezentanţi ai CFR SA, antreprenorului, proiectantului şi autorităţilor locale, vor recepţiona până în luna noiembrie, lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, finalizate pe specialităţile de lucrări sus-amintite, pe următoarele intervalele de staţii:
- Blandiana – Şibot, Orăştie – Simeria, staţiile Vinţu de Jos şi Şibot de pe tronsonul Simeria – Vinţu de Jos;
- Alba Iulia – Vinţu de Jos, Barabanţ – Alba Iulia, Sântimbru – Barabanţ, Coşlariu – Sântimbru, staţiile Alba Iulia, Barabanţ, Sântimbru şi Coşlariu de pe tronsonul Vinţu de Jos – Coşlariu;
- Micăsasa – Valea Lungă, Valea Lungă – Blaj, Blaj – Crăciunel, Crăciunel – Podul Mureş şi staţiile Valea Lungă, Blaj şi Crăciunel de pe tronsonul Coşlariu – Micăsasa;
- Aţel – Mediaş, Mediaş – Copşa Mică, Copşa Mică – Micăsasa şi staţiile Mediaş şi Copşa Mică de pe tronsonul Micăsasa – Aţel;
- Sighişoara – Daneş, Daneş – Dumbrăveni, Dumbrăveni – Aţel şi staţiile Daneş şi Dumbrăveni de pe tronsonul Aţel – Sighişoara.
Procedurile pentru recepţia pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoara se desfăşoară în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 845 din 24 octombrie 2018, pentru aprobarea Regulamentului privind recepţia construcţiilor din domeniul infrastructurii rutiere şi feroviare de interes naţional, act normativ promovat de Ministerul Transporturilor.
News.ro