Constructorul chinez de automobile Nio va începe să producă baterii în prima uzină a companiei din afara Chinei, după o investiție care are ca scop extinderea acestei mărci pe piața din Europa.
Reprezentanții companiei chineze NIO au anunțat, împreună cu autorități ungare, că în luna septembrie va începe producția uzina NIO Power Plant din apropiere de Budapesta, investiție începută în urmă cu aproximativ un an și care va produce atât baterii pentru vehicule electrice, cât și stații de înlocuire a bateriilor (swaping station). NIO intenționează să-și dezvolte o rețea amplă de stații de înlocuire a bateriilor, aceasta fiind filosofia principală a companiei, în contrast cu tendința generală a indsutriei auto. Primele țări vizate sunt Germania, Olanda, Suedia și Danemarca, însă extinderea va urma și pe alte piețe. NIO a intrat în 2021 pe piața din Norvegia, unde a înregistrat un succes important.
Uzina din Ungaria are peste 10.000 de metri pătrați și ca conține și unități de service after-sale pentru stațiile de swaping, precum și un centru de recetare și dezvoltare.
Procesul de înlocuire a bateriei pentru vehiculele NIO durează, spune compania, doar 5 minute, ceea ce face ca experiența de încărcare a bateriei să fie comparabilă cu cea de alimentare cu benzină.
Datele publicate de companie arată că în primele șapte luni ale acestui an NIO a vândut 227.949 vehicule la nivel global, deși producția a fost afectată de criza de semiconductori. Până acum, rețeaua de stații de încărcare și înlocuire de baterii a ajuns la 1000 de unități, în China, însumând peste 10 milioane de înlocuiri.
NIO a fost fondată în 2014 și s-a remarcat prin designul mașinilor sale, extrem de apropiat de cel al modelelor Tesla. Pe lângă modelul ES8, lansat în Europa, NIO mai produce SUV-ul ES6 și sedanurile ET 5 și ET7.