Se aproprie black friday, se apropie și alegerile prezidențiale, mai apoi vor veni și sărbătorile de iarnă. În fine, multe evenimente, ca vor genera și mai multă agitație. Am considerat că în pragul declanșării acestei agitații generalizate aduse de finalul de an, cu specificul alegerilor prezidențiale anul acesta, ar fi util să aruncăm o privire de ansamblu asupra locurilor din social media care concentrează cel mai tare atenția românilor. Pentru că Facebook e de departe campioana platformelor social media ca număr de utilizatori și de interacțiuni în România, am luat datele statistice de acolo.
Topul cel mai urmărite branduri
- Lidl – peste 2 milioane de fani
- Kaufland – peste 1,6 milioane de fani
- eMag – peste 1,4 milioane de fani
Topul celor mai urmărite celebrități
- INNA – peste 11,2 milioane de fani
- Andra – peste 3,5 milioane de fani
- Akcent – peste 3,4 milioane de fani
Topul celor mai urmărite comunități
- Mango Music România – peste 2,2 milioane de fani
- WOWbiz.ro – peste 2 milioane de fani
- Case De Vis – peste 1,5 milioane de fani
Topul celor mai urmărite pagini de entertainment
- StirileProTV – peste 2,8 milioane de fani
- Romanii au talent – peste 2 milioane de fani
- Acces Direct – peste 1,8 milioane de fani
Topul celor mai urmărite pagini de media
- StirileProTV – peste 2,8 milioane de fani
- ROL.ro – peste 2,3 milioane de fani
- Kiss FM – peste 2,1 milioane de fani
Topul celor mai urmărite pagini de locații
- Divertiland Water Park – peste 0,4 milioane de fani
- Romania, tara ta – peste 0,38 milioane de fani
- Therme Bucuresti – peste 0,35 milioane de fani
Topul celor mai urmărite pagini din categoria Societate
- Klaus Iohannis – peste 1,8 milioane de fani
- Salvați Copiii Romania – peste 0,8 milioane de fani
- Victor Ponta – peste 0,7 milioane de fani
Ca de obicei, închei prin a vă îndemna să priviți cu atenție atât la „actori”, cât și la cifre, având în minte faptul că administratorii acestor pagini, având aceste canale de comunicare, se adresează unor felii extrem de mari din societate. Observați ce anume comunică și încercați să vă imaginați care ar putea fi rezultatele acestei comunicări. Evident, e o invitație deschisă la a trage singuri concluziile.
Cătălin Hegheș