Am văzut topuri de vânzări, ierarhii răsturnate, eșecuri de marcă și lideri noi pe scena profitului. Toate în 2011. Ce va fi în 2012 nu avem de unde să știm, dar putem să aruncăm un ochi critic pe oferta producătorilor. Un ochi critic pe mașinile ciudate din ofertă, pentru că struțo-cămilele au fost cheia succesului pentru unii și piatra de moară legată de gât pentru alții.
Începem cu Ferrari, care a încheiat 2011 cu o mașină de patru locuri – în configurație de Combi/Break. Și a început 2012 cu primul Ferrari 4×4. Iar dacă producătorul din Maranelo a deschis noi drumuri, principalul competitor italian Lamborghini a dat undă verde primului SUV din istorie. Deci, îl așteptăm.
Fiat 500 a fost o lovitură de imagine foarte bine primită de public. Competiția britanico-bavareză MINI a lansat un MINI SUV, de ce nu ar face-o și Fiat cu modelul 500 din ofertă și uite așa se naște 500L ce va fi produs în Serbia. Acesta va concura în segmentul Nissan Juke. Apropo de Juke, știați că inginerii de la Nissan au reușit să înghesuie sub capota micuțului cross-over ditamai motorul V6 bi-turbo construit special pentru GT-R? Juke R are acum 485 de CP.
Impreza va avea un frate mai mare
Cine visează la Subaru Impreza? Ei bine, Impreza va primi un frate mai mare și mai musculos, cu cizme de cauciuc (adică un cross-over) – XV. Cine visează la Subaru Impreza WRX? Ei bine, coupe-ul BRZ va primi motoare din ce în ce mai puternice și va ajunge și pe circuitele profesioniste pentru că Subaru pregătește versiunea de competiții. Menționăm că Subaru BRZ este frate de sânge cu Toyota GT.
Bugatti Veyron în varianta arhi-cunoscută nu se mai produce. Pe liniile de producție se mai lucrează totuși la aproximativ 100 de unități decapotabile, în versiunea Grand-Sport. Adică versiunea cea mai puternică. Apoi, Bugatti Veyron își va lua locul binemeritat în istoria automobilului fiind considerat o capodoperă inginerească.
Electricele
În final vă reținem atenția cu un domeniu aproape inexitent în România: mașinile electrice. Probabil unul dintre cei mai avansați producători de mașini electrice din lume Tesla a început parteneriate cu diferiți producători auto pentru dezvoltarea unor autoturisme electrice. Cu toate acestea, Tesla dezvoltă un SUV electric pe cont propriu. Deci, dacă Tesla reușește să creeze și un 4×4 electric atunci se poate aproape orice în domeniul combustibililor alternativi. Trebuie doar să încerci.
Cristian Teodorescu