Aproape 50 de şcoli din judeţ au primit finanţare, în ultimele două luni, în cadrul programul Consiliului Judeţean Harghita intitulat ,,Clacă în folosul copiilor noştri”, în cadrul căruia unităţile de învăţământ fără autorizaţie sanitară beneficiază de lucrări urgente de renovare şi reabilitare.
Mână de lucru și bani puțini
Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, a declarat că au beneficiat de ajutor financiar un număr de 47 de unităţi şcolare şi s-au efectuat lucrări la 13 dintre ele. În ultimele trei şedințe ordinare, Consiliul Judeţean Harghita a alocat, în total, suma de 882.200 lei, pentru programul ,,Clacă în folosul copiilor noştri”.
,,Noi am avut iniţiativa, am îndemnat localnicii să realizăm împreună lucrările, din bani puţini, prin efort comun. Noi am alocat fondurile, iar organizarea clăcilor depinde de localnici, primării sau de conducerea şcolilor”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean, Borboly Csaba.
De altfel, acesta a precizat că a adus în discuţie necesitatea finanţării europene pentru activităţile comunitare şi la întâlnirea dintre Comitetul Regiunilor şi Congresul Autorităţilor Locale şi Regionale, la care a participat, în data de 9 decembrie, la Paris.
,,În discursul meu, am afirmat că, în activităţile comunitare, cum ar fi spre exemplu investiţiile realizate prin intermediul clăcilor în Harghita, finanţările europene sunt oportune, având în vedere situaţia economică critică în care se află autorităţile locale şi faptul că, pentru realizarea acestor investiţii, este nevoie de un efort susţinut din partea comunităţii locale. Acesta este motivul pentru care trebuie încurajate finanţările din bani europeni. Consider că eforturile comunităţilor locale contribuie în mare parte la o dezvoltare inteligentă şi sustenabilă a regiunii, fapt care este şi unul dintre scopurile principale ale strategiei Uniuni Europene 2020”, a declarat Borboly Csaba.
Ideea
Ideea lansării programului ,,Clacă în folosul copiilor noştri”, de către Consiliul Judeţean Harghita, a venit în septembrie, imediat după începerea şcolii, când s-a constatat că foarte multe şcoli şi grădiniţe au nevoie de lucrări de reabilitare, care nu necesită fonduri foarte mari, pentru a putea obţine autorizaţiile sanitare de funcţionare. Prin acest demers, comunităţile sunt ajutate financiar să achiziţioneze acele materiale pe care nu le pot procura pe plan local, după care se organizează muncă voluntară pentru efectuarea de reparaţii la unităţile şcolare.