Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă scrie, miercuri, într-o postare pe Facebook, că CNAIR a lansat zilele trecute licitaţia pentru concesionarea a 24 de parcări moderne pe mai multe autostrăzi din România, la care a lucrat încă din vară, şi care conţine spaţiile de pe A1 Miercurea Sibiului, A3 Bucureşti-Ploieşti, A3 Mureş, A3 Turda-Gilău, A3 Oradea, A4 Constanţa, A10 Aiud, respectiv parcările de pe centurile Craiova, Suceava şi Braşov. Drulă pune vina pe interimatul PNL, care a întârziat demersul, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul altor proiecte.
”CNAIR a lansat zilele trecute licitaţia pentru concesionarea a 24 de parcări moderne pe mai multe autostrăzi din România. Încă din vara acestui an am pregătit împreună cu CNAIR licitaţia pentru acest pachet de parcări. El conţine spaţiile de pe A1 Miercurea Sibiului, A3 Bucureşti-Ploieşti, A3 Mureş, A3 Turda-Gilău, A3 Oradea, A4 Constanţa, A10 Aiud, respectiv parcările de pe centurile Craiova, Suceava şi Braşov”, a transmis Drulă.
Fostul ministru arată că ”documentaţia a fost finalizată la început de septembrie şi urma să fie lansată licitaţia în aceeaşi lună, însă interimatul PNL a întârziat demersul, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul altor proiecte despre care a mai vorbit”.
”Mă bucur că într-un final licitaţia a fost lansată, în februarie ar trebui depuse ofertele şi în primăvară încheiate contractele, urmând ca după cel mult un an de lucrări să ne bucurăm de un nou ”pit stop” civilizat pe autostrăzile din ţară”, spune Drulă.
Fostul ministru mai spune că, între timp, contractele de concesiune semnate în martie pentru primele 26 de parcări pe A1 Bucureşti – Nădlac şi A2 Bucureşti – Constanţa merg înainte.
”Prestatorii s-au apucat de treabă şi în prezent lucrează la instalarea staţiilor de încărcare electrică, de alimentare cu carburant sau la viitoarele spaţii comerciale. În 2022 ar trebui ca toate aceste parcări să fie complet funcţionale, producând venituri de minimum 67 de milioane de lei pentru statul român ce vor fi utilizate în alte proiecte de infrastructură”, scrie Cătălin Drulă.
News.ro