Compania de Drumuri a reziliat contractul pentru proiectarea și execuția lotului Biharia – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania, după aproape doi ani de blocaj și litigiu cu antreprenorul Selina.
Contractul semnat în vara anului 2020 pentru o sumă mult sub estimarea CNAIR prevedea finalizarea celor aproape 30 de kilometri începuți de constructorul Bechtel la sfârșitul anului, dar proiectul s-a blocat după ce antreprenorul a solicitat o majorare substanțială a contractului: cu 130 de milioane de lei față de oferta depusă 326 milioane lei.
Pe de altă parte, blocajul care se înregistrează de aproximativ un an și jumătate pe lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania este cauzat de „incompetența” Companiei de Drumuri, care a lansat licitația de execuție pe baza unui caiet de sarcini cu „informații contradictorii, eronate, incomplete și cu soluții greșite care nu corespund realității din teren”, susține constructorul Selina, într-o reacție trimisă Economedia.
Compania Trameco (parte a Grupului Selina) a fost desemnată câștigătoare a contractului pentru „Lotul Straco”, tronsonul de 16 km dintre Câmpia Turzii și Chețani, singura secțiune de autostradă care lipsește pentru a avea autostradă completă de la Sibiu și Cluj Napoca la Târgu Mureș, licitație pe care a contestat-o Strabag. Același constructor a câștigat și un lot pe Autostrada Ploiești – Buzău. Trameco este și constructorul Pasajului Berceni, pe Centura București Sud, pasaj care ar urma să fie deschis în această toamnă.
Mai multe pe economedia.ro