Planul de dezvoltare pe zece ani al companiei ungare de transport de gaze „FGSZ Földgázszállító Zrt.” se concentrează pe construcţia coridorului româno-maghiar de transport al gazelor naturale – scrie în numărul de luni al publicaţiei ungare de economie „Világgzdaság”.
Astfel în prima fază a dezvoltării, începând din octombrie
capacitatea transportului de gaze dintre Ungaria şi România va
creşte la 1,75 de miliarde de metri cub pe an şi va deveni posibil
transportul bidirecţional.
Coridorul româno-maghiar de transport al gazelor naturale va
lua naştere prin dezvoltarea infrastructurii conectate la conducta
Szeged-Arad, pusă în funcţiune în 2010, în primul rând prin
dezvoltarea infrastructurii de la Szada şi Gödöllő.
Demararea celei de-a doua faze, care va face posibil
transportul a 4,4 miliarde de metri cub pe an din gazele naturale
de la Marea Neagră, va primi undă verde în momentul în care
jucătorii de pe piaţa economică vor contracta proporţia aşteptată a
capacităţii de import româno-maghiară. Durata licitaţiei
corespunzătoare acestei capacităţi a fost prelungită până la 30
mai, la cererea comercianţilor.
Între timp, FGSZ a început realizarea proiectului care vizează
îmbunătăţirea securităţii aprovizionării zonei de nord-est a
Ungariei, proiect legat tot de coridorul de transport
româno-maghiar, în aşa fel încât să se pregătească pentru
eventualele dificultăţi care ar putea să apară în procesul de
aprovizionare – notează publicaţia ungară.
MTI