continua activitatea sub vechea conducere, însă de acum încolo va exista şi un vicepreşedinte care va ajuta munca celor aflaţi la început de carieră, scrie în comunicatul de presă transmis duminică
de UCDMR, către agenţia ungară de presă MTI.
Potrivit comunicatului, la uniunea care reuneşte cadrele didactice maghiare din România a avut loc o şedinţă sâmbătă, la Sovata, iar în cadrul acesteia, reprezentanţii judeţelor au aprobat rapoartele anului 2022 şi au ales noua preşedinţie a organizaţiei profesionale.
Cei patru membri ai fostei preşedinţii operative au fost realeşi în funcţie. În următorii patru ani, preşedintele naţional va fi Botond Burus-Siklódi, vicepreşedintele general, Alpár Ferencz-Salamon, vicepreşedinte al regiunii Partium, Ferenc Halász, iar vicepreşedintele regiunii Ţinutului Secuiesc, Imre Kiss. În cadrul şedinţei, Ildikó Szőcs, directorul Colegiului “Bethlen Gábor” din Aiud, a fost ales în funcţia de vicepreşedinte al regiunii Transilvaniei Centrale, urmând să răspundă de învăţământul în limba maghiară din judeţele în care maghiarii trăiesc în etnosporă – Alba, Cluj, Sibiu, Bistriţa-Năsăud, Sălaj şi Hunedoara.
Componenţa preşedinţiei operative a fost completată cu o nouă funcţie; de acum încolo va exista şi un vicepreşedinte responsabil pentru cadrele didactice aflate la începutul carierei. Noua funcţie va fi ocupată de Zsolt Tamási, director al Liceului Teologic Romano-Catolic “II. Rákóczi Ferenc” din Târgu Mureş.
Potrivit comunicatului, în discursul pe care l-a susţinut, preşedintele reales al UCDMR, Botond Burus-Siklódi, a subliniat necesitatea schimbării de atitudine, ca o condiţie prealabilă a dezvoltării, subliniind că principalele elemente ale acesteia sunt angajamentul, cooperarea, inovarea şi modernizarea bazată pe tradiţii. În acest sens, se aşteaptă de la colegii săi la o adevărată muncă în echipă şi la o cooperarea efectivă, a mai spus acesta.
UCDRM este o organizaţie profesională cu un trecut de peste 30 de ani. A fost înfiinţată în 1991 şi are menirea de a ajuta, prin activitatea sa, învăţământul şi formarea de calitate în limba maghiară la toate nivelurile învăţământului public din România.
Sursa: MTI