Pentru a promova bilingvismul din domeniul comerţului, Consiliul Naţional Maghiar din Transilvania (CNMT) lansează o campanie în acest sens, a declarat miercuri, Krisztina Sándor, preşedintele executiv al CNMT, la o conferinţă de presă organizată la Sfântu Gheorghe.
Potrivit comunicatului de presă, campania va începe în 7 oraşe
din Ţinutul Secuiesc: Târgu-Mureş, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe,
Târgu Secuiesc, Odorheiu Secuiesc, Baraolt şi Gheorgheni. Scopul
campaniei este de a conştientiza importanţa bilingvismului atât din
partea clientului, cât şi din cea a ofertanţilor de servicii.
Preşedintele executiv al CNMT a anunţat că au început deja să
lucreze şi au contactat liderii regionali a două lanţuri de
magazine multinaţionale, Penny şi Profi, care nu oferă
posibilitatea utilizării mai multor limbi.
“Am contactat printr-o scrisoare managerii regionali de
magazine, solicitându-le asigurarea utilizării multilingvismului,
precum şi oportunitatea unei întâlniri personale. Considerăm că
este şi în interesul companiilor ca clienţii maghiari să apeleze la
serviciile lor cu un nivel semnificativ mai ridicat de confort, iar
multilingvismul contribuie, în mod clar, la acest confort. Scopul
nostru este ca aceste companii să înveţe limba maghiară şi să
includă bilingvismul în politicile lor de afaceri. În plus, dorim
să ne adresăm şi antreprenorilor locali deoarece, chiar şi în cazul
Ţinutului Secuiesc, constatăm că nu este evidentă comunicarea în
mai multe limbi destinată consumatorilor, deşi această oportunitate
ar fi la îndemâna fiecărui antreprenor”, o citează comunicatul pe
Krisztina Sándor.
Preşedintele executiv al CNMT a adăugat că desfăşoară o
campanie orientată spre practică, din care va face parte inclusiv
crearea unei pagini de socializare. Pe pagina intitulată
“Bilingvismul în comerţ!” vor fi împărtăşite, cu cei interesaţi,
exemple pozitive şi negative ale bilingvismului din comerţ.
MTI