Un număr de 22.000 de lucrători sunt necesari pentru construirea secțiunii de munte Sărățeni – Pipirig pe traseul autostrăzii Unirii (A8), indică datele Companiei Naționale de Investiții Rutiere pe baza estimării din Studiul de Fezabilitate.
Astfel, conform datelor din Studiul de Fezabilitate, pentru secțiunea 1 C Sărățeni – Joseni (32,4 km), necesarul de forță de muncă pe durata execuției a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1D Joseni – Ditrău (14,4 km) de 3.000 de persoane, iar pentru cel mai lung lot al secțiunii de munte, 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km) de 7.000 de persoane, scrie Agerpres.
Pentru al patrulea lot, 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alți aproximativ 6.000 de lucrători vor trebui implicați în etapa de execuție. CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă, spun reprezentanții companiei.
Constructorii care angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8″, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.