Preşedintele CJ Mureş, Ciprian Dobre, a declarat joi că judeţul nu este afectat că planul general (masterplan) de transport, cu proiecte de modernizare de 1,12 miliarde euro ale unor aeroporturi din ţară, nu include şi Aeroportul Transilvania din Târgu Mureş, preocuparea administraţiei judeţene fiind creşterea numărului de pasageri.
‘Masterplanul de transport, aşa cum a fost şi discuţia cu autostrăzile, încă nu ne afectează. Deocamdată creşterea traficului de pasageri pe Aeroportul Transilvania este lucrul care ne afectează parametrii cantitativi şi calitativi ai managementului Aeroportului. Platforma multinodală şi cargo era un proiect prin care, dacă în anul 2012 aeroportul ar fi fost inclus într-o reţea europeană, putea avea succes. Dacă în 2012 ar fi fost introdus… Nu a fost şi vom vedea care este strategia pentru transport a României pentru următorii şase ani de zile. Aşa cum ştiţi, încă nu este gata şi nu este aprobată de către Comisia Europeană strategia României pe POS Transport, putem vorbi despre proiecte europene pentru Aeroportul Transilvania’, a afirmat Ciprian Dobre.
Poziţia preşedintelui CJ Mureş a stârnit reacţia senatorului PDL, Marius Paşcan, care a menţionat că Aeroportul Transilvania ‘este inexistent în planurile guvernamentale’, iar lui Dobre ‘nu-i prea reuşeşte nimic’.
‘Îl informez, pe această cale, că Ministerul Transporturilor va aproba, în perioada următoare, Masterplanul de Transport. În cadrul acestuia, sunt prevăzute proiecte de modernizare în valoare de 1,12 miliarde euro, conform declaraţiilor ministrului de resort, Ramona Mănescu. Iar Aeroportul Târgu Mureş, subordonat CJ Mureş, este inexistent în planurile guvernamentale. Banii proveniţi din fonduri europene se vor aloca pentru proiectele vizând modernizarea Aeroportului ,,Henri Coandă’, dar şi a celor de la Cluj, Constanţa, Baia Mare. De asemenea, vor fi construite capacităţi intermodale la aeroporturile de la Otopeni şi Iaşi, dar şi un terminal cargo la Cluj. Prin urmare, pe fondul căderii libere şi a ieşirii Aeroportului Târgu Mureş din rândul priorităţilor naţionale, lui Minodor Ciprian Dobre îi mai rămân doar aceleaşi promisiuni cu care a înşelat electoratul’, a susţinut Paşcan.
AGERPRES
Din pacate M.Pascan are dreptate.Ce s-a initiat strategic si s-au depus caproiecte inclusiv finantare POS-T de 39 mil.euro si s-a initiat licitatia de executare a lucrarilor de extindere a pistei aeroportului s-a ales praful.Inconstientii decizionali locali si-au dat cu stangul in dreptul iritandu-i pe cei de la ministerul transporturilor fapt pt care in masterplanul realizat pt dezvolatrea aeroporturilor,TgMures nu mai figureaza.Poate se opinteste Ciprian Dobre si pune presiune pe guvernanti sa accepte sa se dea cateva firmituri si la aeroportul muresan asa cum a pus pistolul la tampla in cazul TAROM ce iata fortat in paguba isi mentine operarea la TgMures.