Poșta Română și-a schimbat identitatea vizuală după 163 de ani, dar noul logo stârnește valuri de critici în industria de branding.
Compania Națională Poșta Română a lansat miercuri, 9 octombrie 2025, de Ziua Mondială a Poștei, o nouă identitate vizuală descrisă drept revoluționară, însă specialiștii în branding din România au reacționat prompt cu critici dure la adresa noului design, cu ironii și chiar cu proiecte de reinterpretare a noului design în forme mai reușite decât cel oficial înregistrat la OSIM.
Evenimentul, prezentat de directorul general Valentin Ștefan ca „începutul unei noi ere pentru companie – o eră a modernizării, a curajului și a deciziilor asumate”, a avut ca scop repoziționarea Poștei Române ca o companie modernă, competitivă și relevantă pentru următoarele decenii.
Procesul de rebranding a fost realizat în parteneriat cu INOVEO Concept, agenție românească de prestigiu, și s-a bazat pe un studiu amplu privind percepția publică despre Poșta Română.
Rezultatul include o arhitectură complexă (în varianta oficială, naivă în varianta experților în design) cu cinci sub-branduri specializate: Imobiliare, Tipografie, Finance, Logistics și Ghișeu Universal, plus un brand endorsat: ZOR de la Poșta Română.