Și încă nu are dreptul de a conduce legal!
Întâlnirea cu Arthur este ea în sine o poveste de povestit. Posesor de 4×4 și pasionat de ieșiri în natură am început să cunosc actorii principali în tehnica mașinilor de teren. Și știți cum sunt astea: am o problemă mai complicată oare cine cunoaște tema asta? Du-te la X sau la Y, ei sunt ”Meșterii” pe problema ta. Te duci la ei și afli ca la doctor că ai de fapt mai multe probleme decât te așteptai. Așa a fost și discuția cu tatăl lui Arthur care în primele 15 minute de discuție mi-a dat 17 teme de gândire.
Ei bine, câteva dintre temele de gândire nu erau legate de mașina mea ci de situația actuală a automobilismului din România și printre altele am aflat că puiul de om din ograda sa tocmai a încheiat cel mai bun sezon din cariera sa.
”Cariera sa?”
”Da, păi e pe motoare din 2015.”
… iar acum a împlinit 17 ani.
Da, vedeți și citiți bine. Arthur este la al nouălea sezon de participare în sporturile cu motor dar încă nu a împlinit vârsta legală de a conduce pe stradă fiind născut în ultima zi din anul 2008.

















Scurt istoric. Tare!
Bogáti Arthúr – Eduárd a început sporturile cu motor în 2015 cu motociclete de motorcross pe care le-a călărit timp de 3 sezoane.
Apoi, în 2019 a trecut la carting, a participat la câteva etape dar pandemia COVID a redus mult din numărul de etape în sezoanele 2019-2020.
În 2021 când au început concursurile Arthur a trecut direct la mașini de curse. În 2023 a devenit vicecampion în campionatul național de slalom paralel, în categoria Junior Start (1.400cc).
Cel mai de succes an a fost sezonul trecut – 2024, când a devenit Campion Național tot în categoria Junior Start (cu 4 etape pe locul 1 și 2 etape pe locul 2) și conform regulamentelor oficiale campion la o categorie te avansează automat la următoarea categorie în sezonul viitor. Așadar, Arthur avansează în 2025.
Dar stați așa, că asta nu e tot!
În 2024 Arthur a mai încercat să concureze și în alt campionat ”cu motoare”, unul nou, numit VOLKICAR. Mașina este un tip de monopost care are motor de o motocicletă Yamaha 1.300cc și greutatea mașinii este 500 de kilograme. Și în campionatul acesta Arthur a avut câteva podiumuri, dar la final de an nu s-a clasat în primele poziții deoarece nu a participat la toate etapele.
Ce urmează?
Rep: Arthur ce urmează în sezonul care stă să înceapă?
Bogáti Arthúr – Eduárd (BAE): ”În 2025 o să avem 2 colaborări cu echipe diferite și campionate diferite. La campionatul național de Slalom Paralel, care se desfășoară pe macadam o să mă dau cu echipa Vali Porcișteanu Racing cu o Dacie Logan de raliuri cu care o să mă încadrez în 2 clase diferite: clasa 1 în care se dau mașinile până la motorizare 1.600cc și în clasa Cupa Logan unde se dau numai Loganuri de cupă care sunt construite la fel și nu este nici o diferență între mașini. Și la Campionatul Național de Time Attack o să mă dau cu echipa MNP Racing încercând să promovăm VOLKICAR-urile și să facem o clasă separată de monomarcă.
A consemnat Cristian Teodorescu
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.