Cu motorul turat la maxim – Bogáti Arthúr spre titluri noi de campion național
Cu motorul turat la maxim – Bogáti Arthúr spre titluri noi de campion național

Cu motorul turat la maxim – Bogáti Arthúr spre titluri noi de campion național

Și încă nu are dreptul de a conduce legal!

 

Întâlnirea cu Arthur este ea în sine o poveste de povestit. Posesor de 4×4 și pasionat de ieșiri în natură am început să cunosc actorii principali în tehnica mașinilor de teren. Și știți cum sunt astea: am o problemă mai complicată oare cine cunoaște tema asta? Du-te la X sau la Y, ei sunt ”Meșterii” pe problema ta. Te duci la ei și afli ca la doctor că ai de fapt mai multe probleme decât te așteptai. Așa a fost și discuția cu tatăl lui Arthur care în primele 15 minute de discuție mi-a dat 17 teme de gândire.

Ei bine, câteva dintre temele de gândire nu erau legate de mașina mea ci de situația actuală a automobilismului din România și printre altele am aflat că puiul de om din ograda sa tocmai a încheiat cel mai bun sezon din cariera sa.

”Cariera sa?”

”Da, păi e pe motoare din 2015.”

… iar acum a împlinit 17 ani.

Da, vedeți și citiți bine. Arthur este la al nouălea sezon de participare în sporturile cu motor dar încă nu a împlinit vârsta legală de a conduce pe stradă fiind născut în ultima zi din anul 2008.

Scurt istoric. Tare!

Bogáti Arthúr – Eduárd a început sporturile cu motor în 2015 cu motociclete de motorcross pe care le-a călărit timp de 3 sezoane.

Apoi, în 2019 a trecut la carting, a participat la câteva etape dar pandemia COVID a redus mult din numărul de etape în sezoanele 2019-2020.

În 2021 când au început concursurile Arthur a trecut direct la mașini de curse. În 2023 a devenit vicecampion în campionatul național de slalom paralel, în categoria Junior Start (1.400cc).

Cel mai de succes an a fost sezonul trecut – 2024, când a devenit Campion Național tot în categoria Junior Start (cu 4 etape pe locul 1 și 2 etape pe locul 2) și conform regulamentelor oficiale campion la o categorie te avansează automat la următoarea categorie în sezonul viitor. Așadar, Arthur avansează în 2025.

Dar stați așa, că asta nu e tot!

În 2024 Arthur a mai încercat să concureze și în alt campionat ”cu motoare”, unul nou, numit VOLKICAR. Mașina este un tip de monopost care are motor de o motocicletă Yamaha 1.300cc și greutatea mașinii este 500 de kilograme. Și în campionatul acesta Arthur a avut câteva podiumuri, dar la final de an nu s-a clasat în primele poziții deoarece nu a participat la toate etapele.

Ce urmează?

Rep: Arthur ce urmează în sezonul care stă să înceapă?

Bogáti Arthúr – Eduárd (BAE): ”În 2025 o să avem 2 colaborări cu echipe diferite și campionate diferite. La campionatul național de Slalom Paralel, care se desfășoară pe macadam o să mă dau cu echipa Vali Porcișteanu Racing cu o Dacie Logan de raliuri cu care o să mă încadrez în 2 clase diferite: clasa 1 în care se dau mașinile până la motorizare 1.600cc și în clasa Cupa Logan unde se dau numai Loganuri de cupă care sunt construite la fel și nu este nici o diferență între mașini. Și la Campionatul Național de Time Attack o să mă dau cu echipa MNP Racing încercând să promovăm VOLKICAR-urile și să facem o clasă separată de monomarcă.

A consemnat Cristian Teodorescu