Pe Autostrada Comarnic-Brașov, sectorul Râșnov-Cristian lucrările au avansat consistent în ultimele săptămâni, ajungând la un stadiu fizic de aproximativ 80%.
Vedeți filmarea aeriană aici:
Pe cei 6,3 km de autostradă și 3,7 km de drum de legătură cu 4 benzi de circulație se lucrează într-un ritm foarte bun la ultimele terasamente, la așternerea straturilor finale de asfalt, montarea parapetelui, finalizarea sensurilor giratorii, sau betonarea plăcii la viaductul principal de la Râșnov.Chiar dacă lucrările nu se vor finaliza în totalitate până la finalul anului, există șansa de a se deschide circulația cu toate elementele de siguranță de pe autostradă, rămânând să se finalizeze restul detaliilor din afara corpului autostrăzii pentru începutul lui 2021.
Autostrada Sibiu-Pitești tronsonul 1 între Sibiu și Boița se apropie de 30% stadiu fizic, ritmul lucrărilor fiind unul extrem de bun.
Vedeți filmarea aeriană aici:
Pe partea de terasamente subcontractorul Dimex a profitat la maxim de vremea prielnică și a ajuns la 13-14 mii de metri cubi puși în operă zilnic. În zona debleului principal de la Tălmaciu de unde se transportă materialul de umplutură pentru mare parte din șantier s-a început relocarea stâlpilor de înaltă tensiune. La structuri se execută elevațiile podurilor și viaductelor principale, se finalizează ultimele podețe, iar la viaductul din zona localității Veștem au fost ridicate deja majoritatea grinzilor. La cel mai mare viaduct de pe proiect de la Tălmăcel se înalță cu ajutorul unui cofraj cățărător pilele ce vor ajunge la 30 de metri deasupra solului. În ritmul actual, există toate șansele să circulăm pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Pitești până la finalul anului 2022.
Pe Sebeș-Turda lotul 1 italienii de la Pizzarotti au început în ultima perioadă să lucreze într-un ritm mai susținut, după 6 ani de contract în care au tărăgănat nepermis de mult finalizarea proiectului, profitând la maximum de fiecare blocaj nesoluționat de statul român.
Vedeți filmarea aeriană aici:
La nodul rutier Alba Iulia Nord subcontractorul Baxcom lucrează intens la zidul de sprijin aferent rampei pasajului pe DN1 peste autostradă, dar și la armarea și betonarea viaductului peste calea ferată. Pe următorii kilometri până aproape de nodul rutier Alba Iulia Sud a fost așternut stratul final de uzură pe un sens. Se lucrează la dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație la podul peste Mureș și la finalizarea terasamentelor din pământ armat în zona Oarda. La nodul rutier Sebeș constructorul este concentrat pe cele 2 bretele scurte care se conectează la sensurile giratorii ale nodului existent și prin care s-ar putea deschide traficul rutier pe autostradă în ambele sensuri. Este fezabilă deschiderea traficului între nodul Alba Iulia Nord și bretelele scurte ale nodului Sebeș până la finalul anului, însă toți actorii relevanți (CNAIR, constructor, poliția rutieră etc) trebuie să lucreze în tandem pentru a atinge acest obiectiv.
Pe Sebeș-Turda lotul 2 grecii de la Aktor au turat motoarele în ultimele săptămâni, ajungând în ceasul al 12-lea, la 6 ani de la debutul contractului, la un ritm de lucru corespunzător pentru o asemenea lucrare. Stadiul fizic se apropie de 80%.
Vedeți filmarea aeriană aici:
După o sumedenie de zone construite și refăcute în mod repetat în acești ani de șantier, grecii și-au dat în sfârșit seama că doar prin protejarea terasamentelor vor ieși din acest cert vicios. Așa că au suplimentat considerabil echipele care se ocupă de sistemul de scurgere a apei de pe autostradă. Au avansat consistent și la așternerea balastului stabilizat și asfaltului, rămânând pentru 2021 doar câteva puncte nevralgice neacoperite. La structuri subcontractorul Retter se apropie de finalizarea celui de-al doilea pod peste Mureș de la Sâncrai.Punctul critic al șantierului rămâne în continuare zona nodului rutier de la Teiuș cu podul peste calea ferată Alba Iulia-Cluj Napoca, unde se desfășoară o cursă contra-cronometru pentru finalizarea pilelor podului până la începutul lunii decembrie, când este programată întreruperea liniei pentru ridicarea tablierului metalic.Dacă se menține ritmul de lucru bun, iar CNAIR va face plățile rapid pentru lucrările efectuate, există toate șansele să circulăm pe cei 24 de km în a doua jumătate a anului viitor.
Asociatia Pro Infrastructură
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.