Ca în multe alte domenii, ofertele false există și în industria turismului, iar turiștii care caută cel mai mic preț posibil de pe piață pentru un pachet turistic trebuie să fie foarte atenți dacă nu vor să se trezească trași în țeapă de agenții de turism care nici nu există sau de unitățile de cazare fantomă, care folosesc imaginea celor reale și care oferă prețuri mult sub media pieței.
De obicei, acestea sunt listate pe site-uri create special cu scopul de a-i păcăli pe turiști, ademenindu-i cu prețuri extrem de atractive și mult prea ușor de achiziționat, două elemente care, potrivit specialiștilor consultați, ar trebui să fie principalele semnale de alarmă.
„Asemenea chilipiruri nu există!”, ne spune categoric Alin Burcea, președintele ANAT. „Dacă vezi o ofertă care pare prea frumoasă să fie adevărată, cel mai probabil nu este adevărată. Pot există reduceri de 10-15% la cazarea într-un hotel sau într-un resort, dar dacă vezi o reducere de 50-60%, în mod cert nu este o ofertă reală”, ne-a mai spus acesta.
Dacă un pachet turistic te costă 1.000 de euro în mod normal, cam greu de crezut că poți să-l cumperi la 250”, a punctat consultantul în turism.
Acesta mai spune că un pachet turistic este un produs imaterial, dar extrem de important. Diferența mare este că, dacă mai poți schimba un televizor, un laptop, un smartphone sau o pereche de pantofi de care ești, în mod justificat, nemulțumit, nimeni nu îți mai dă înapoi timpul irosit în cazul în care nu ai fost mulțumit de concediu.