Pe măsură ce lumea își revine după pandemia de COVID-19, angajatorii încep să aibă în vedere anumite competențe în momentul recrutării de noi candidați. Când vă scrieți CV-ul pentru a găsi următorul loc de muncă, țineți cont de aceste cinci sfaturi importante, care vă vor ajuta să vă remarcați.
Menționați competențe digitale cât mai variate
Cu cât aveți mai multe competențe digitale, cu atât mai bine! Întreprinderile din toată lumea s-au reorientat aproape peste noapte spre munca de la distanță, pentru a-și proteja angajații de virusul COVID-19. S-au bazat mai mult ca oricând pe tehnologie și este de așteptat ca acest lucru să nu se schimbe după pandemie. Cu cât aveți mai multe competențe digitale, cu atât vă cresc șansele de a vă găsi un loc de muncă. Angajatorii vor aprecia experiența în utilizarea noilor instrumente online, precum și a tradiționalului Microsoft 365. Asigurați-vă că știți cum să vă partajați ecranul și familiarizați-vă cu instrumentele populare de colaborare online, cum ar fi Microsoft Teams și Zoom.
Scoateți în evidență capacitatea de adaptare
Pentru a supraviețui pandemiei, întreprinderile au trebuit să dea dovadă de flexibilitate. Au adoptat noi metode de lucru într-o perioadă foarte scurtă. Unele dintre ele și-au oprit producția obișnuită și au început să fabrice alte produse pentru a satisface noile cereri, de exemplu măști de față și dezinfectant pentru mâini. Flexibilitatea le-a permis să-și plătească facturile în continuare. Deoarece multe întreprinderi au fost nevoite să se reorienteze, vor căuta oameni care se pot adapta odată cu ele în caz de nevoie. Vor avea nevoie de oameni care să poată deprinde noi competențe, să facă față provocărilor și să se descurce în medii de lucru diferite.
Demonstrați că aveți bune competențe de comunicare
Pe măsură ce munca de la distanță câștigă popularitate, comunicarea față în față este tot mai puțin folosită. Posibilitățile de organizare flexibilă a muncii fiind mai numeroase, competențele de comunicare devin esențiale. Este important să faceți dovada unor competențe solide de comunicare în fiecare etapă a procedurii de depunere a candidaturii, începând cu CV-ul. Competențele și calitățile de care dispuneți trebuie prezentate într-un mod clar și riguros. CV-ul reprezintă ocazia perfectă de a enumera metodele pe care le folosiți pentru a comunica, inclusiv instrumentele online. Dacă aveți experiență în utilizarea instrumentelor de comunicare online, nu uitați să le menționați!
Dați dovadă de inteligență emoțională
Pe măsură ce munca de la distanță câștigă teren, inteligența emoțională devine tot mai importantă. Trebuie să vă puteți gestiona emoțiile și automotiva (uneori, să-i motivați și pe alții) când sunteți departe de birou și de colegi. Faptul că puteți să construiți relații și să vă sprijiniți echipa când lucrați de la distanță reprezintă un mare avantaj!
Demonstrați că aveți gândire critică
Pandemia de COVID-19 ne-a învățat că gândirea critică reprezintă o competență esențială. În vremuri incerte, persoanele înzestrate cu gândire critică s-au dovedit a fi angajați valoroși, care au găsit soluții la provocări neașteptate. Chiar și în situații neprevăzute, este important să nu vă panicați și să luați decizii raționale.