Mai mulţi copii proveniţi din familii în situaţii de risc social, care învaţă la Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Târgu Mureş, beneficiază, începând de luni, de îndrumarea unor bunici voluntari, care s-au oferit să îi îndrume în deprinderea unor activităţi care le pot folosi în viaţă.
„Centrul de zi pentru copii din grupuri vulnerabile este un centru de tip şcoală după şcoală, licenţiat de către Organizaţia Salvaţi Copiii în anul 2018, având ca misiune construirea unei culturi de incluziune în care toţi copiii să aibă acces egal la educaţie, să fie bine veniţi şi apreciaţi pentru diversitatea lor, precum şi să le fie îndeplinite nevoile în medii de învăţare şi predare adecvate şi flexibile cu scopul preveni abandonului şcolar şi familial. Până în prezent au trecut pragul centrului peste 200 de copii care au beneficiat de acces îmbunătăţit la un învăţământ incluziv, sigur şi de calitate în ciclurile preşcolar, pre-primar, primar şi secundar (clasele 1-8). În prezent, 20 de copii proveniţi din familii în situaţii de risc social frecventează centrul şi primesc sprijin educaţional, asistenţă socială şi consiliere psihologică. Astăzi, seniorii interesaţi să se înscrie ca voluntari au venit să cunoască activitatea Centrului de zi, să îi întâlnească pe copiii care frecventează centrul şi să afle informaţii despre modalităţile de implicare. Aceşti bunici doresc să îşi asume un nou rol social, valorificându-şi experienţa, pasiunea sau talentul pentru un anumit domeniu. Bunicii pot veni cu idei şi propuneri de activităţi educative, vocaţionale, practice sau de dezvoltare personală, pe care vor să le organizeze în cadrul centrului, bazându-se pe grantul Generaţii, al Fundaţiei Principesa Margareta a României, în parteneriat cu Hochland România”, a declarat, luni, coordonatorul centrului de zi de la Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Târgu Mureş, Felicia Gurghian.
Bunicii interesaţi să facă voluntariat la Târgu Mureş au propus deja o serie de cursuri, cum ar fi cel de bune maniere, însă şi un curs în care elevii să fie învăţaţi să croşeteze şi să împletească diferite articole de îmbrăcăminte.
Primul contact dintre bunicii-voluntari şi copii a avut loc, luni, ocazie cu care aceştia au lucrat împreună în cadrul a patru ateliere, confecţionând îmbrăcăminte din hârtie, ţesături şi tablouri de toamnă.
„Am primit această propunere cu braţele deschise, e un lucru la care visam demult şi nu mi-a venit să cred că am câştigat un astfel de proiect, finanţat de Casa Regală, prin Fundaţia Principesa Margareta. În proiect vor fi implicaţi 20 de bunici, care pe parcursul unui an şcolar vor vrni la şcoală şi vor organiza cu copiii fel de fel de activităţi. Ideea este să transmită din experienţa pe care o au şi, la rândul lor să se încarce de energia pe care o au copiii, să se simtă utili. Activităţile vizează progresul şcolar al copiilor sau dezvoltarea lor vocaţională sau personală. Voluntarii seniori pot deveni mentori, profesori, îndrumători, meşteri pentru cursul propus, în funcţie de experienţa personal şi profesională, dar şi prieteni ai copiilor care frecventează centrul nostru”, a declarat, pentru AGERPRES, învăţătoarea Emilia Moldovan.
Bunicii voluntari de la Târgu Mureş s-au arătat extrem de entuziasmaţi de lucru cu copiii, alături de care au confecţionat luni primele obiecte.
Foto: (c) DORINA MATIS/AGERPRES
De Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice, care se organizează în data de 1 octombrie, mai multe centre sociale de tip şcoală după şcoală din judeţele Alba, Mureş şi Sibiu au invitat seniorii să afle cum pot deveni voluntari pentru copii, în cadrul proiectului Generaţii, desfăşurat de Fundaţia Regală Margareta a României.
Proiectul Generaţii îşi propune să mobilizeze 50 de seniori ca mentori ai copiilor în cele trei judeţe, fiind susţinută astfel îmbătrânirea activă şi implicarea persoanelor de vârsta a treia prin voluntariat, redându-le sentimentul de utilitate, precum şi bucuria de a trăi şi de a dărui.
„Centrele de tip şcoală după şcoală beneficiază de un nou tip de resursă în demersul educaţional, precum şi de noi competenţe care le diversifică portofoliul de activităţi. Nu în ultimul rând, proiectul lansează în comunităţile vizate o nouă perspectivă asupra bătrâneţii, conferind valoarea cuvenită seniorilor şi reconstruind punţi de comunicare între generaţii”, au precizat Organizaţia Salvaţi Copiii şi Fundaţia Principesa Margareta a României, într-un comunicat de presă. AGERPRES