Vânzările de autoturisme Dacia în Europa (UE plus EFTA) au înregistrat în luna ianuarie 2013 o creştere de 8,5%, în condiţiile în care luna trecută înmatriculările de autoturisme noi în UE au înregistrat cel mai mare declin de după 1990, a anunţat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, relatează AFP.
Luna trecută în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 885.159 de autoturisme, cu 8,7% mai puţin decât în luna ianuarie 2012. Este vorba de cea mai scăzută cifră înregistrată vreodată în luna ianuarie de la debutul publicării acestei serii statistice în 1990. De asemenea, piaţa auto din România a înregistrat luna trecută o scădere de 10,1% fiind înmatriculate doar 4.436 de autoturisme. În rândul mărcilor, Dacia se numără printre fruntaşi cu o creştere a vânzărilor de 8,8% în UE şi una de 8,5% în Europa. Un număr de 20.680 de autoturisme Dacia au fost vândute luna trecută în Europa, cota de piaţă a acestei mărci crescând la 2,3%.
Alte mărci care au înregistrat creşteri luna trecută sunt BMW (9,8%), Mercedes (4,7%) şi Seat (6,0%). În schimb, au fost înregistrate scăderi în cazul mărcilor Ford (-25,5%), Peugeot (-16,6%), Citroën (-15,9%), Toyota (-14,6%), Volkswagen (-12,1%) şi Renault (-10,0%).
-12%
Și intenţia românilor de a cumpăra maşini a scăzut, în ultima perioadă, cu 12%, cel mai mare procentaj înregistrându-se, paradoxal, la achiziţia de autovehicule rulate (-10%), relevă un studiu prezentat de reprezentanţii portalului auto.ro şi ai companiei de consultanţă Daedalus Millward Brown.
La capitolul achiziţionării de maşini noi, intenţia şoferilor români a scăzut cu 2%, marca Dacia rămânând în preferinţele acestora (16,5% dintre repondenţii studiului). În topul achiziţiilor de maşini noi se mai află Volkswagen (13,4%), urmată de Opel, cu 9,6%.
În ceea ce priveşte intenţia de cumpărare a autovehiculelor rulate, românii rămân fani ai mărcii Volkswagen (21,6%), locurile următoare fiind ocupate de Opel (14%) şi BMW (10,8%).
Studiul Daedalus arată, totodată, faptul că, din punct de vedere al nivelului de fiabilitate al maşinii, românii preferă marca Honda, cu 6,29 puncte din 7 posibile.
De asemenea, şoferii care rulează foarte mulţi kilometri rămân fideli modelelor Mercedes, în timp ce Skoda conduce în clasamentul consumului redus în afara oraşului. De altfel, marca cehă de automobile s-a clasat pe locul secund la costul de întreţinere, după Honda.
Citroen a obţinut cea mai mare notă în ceea ce priveşte consumul urban, iar Nissan a fost a doua marcă în preferinţele românilor în topul gradului de satisfacţie al reparaţiilor în service.
Tot din acest punct de vedere, 19% dintre cei chestionaţi au arătat că preferă unităţile service de calitate, 52% pun pe primul loc preţul la care se realizează reparaţiile, în timp ce 29% continuă să-şi repare singuri maşinile.
În prezent, parcul auto din România a ajuns la 4.485.148 unităţi, din care 55% este reprezentat de maşinile mai vechi de zece ani. Creşterea parcului auto a fost de 27% în perioada 2008-2012, de la 3,5 milioane unităţi la aproape 4,5 milioane unităţi, media fiind de 6% creştere/an. În 2012, un procentaj de 31% era reprezentat de maşini cu vechime între 6 şi 10 ani.
În mediul online, potrivit auto.ro, achiziţiile de maşini rulate înseamnă 79,6% din total, iar pentru cele noi 10,4%.
Cristina Vancea