Grupul Renault – Nissan – Dacia a excelat și în trecut, așa cum o face și în aceste zile, cu modalitățile inovative de publicitate și imagine. Ne amintim probabil de spoturile TV care-l prezentau pe Nissan Qashqai ca un rebel al orașului sau de spotul video care prezenta un avion al cărui tren de rulare din botul aparatului nu s-a deschis și acesta a aterizat cu ajutorul unui Nissan Frontier. Probabil vă mai amintiți de modelele rebele gen Renault 5 Turbo sau de spotul Va va voom pentru Clio 2013, interzis în cele mai multe state europene pentru simplul fapt că nu era „politically correct”.
Promovare prin scrisoare deschisă
Da, grupul Renault – Nissan – Dacia mai are în structuri „nebuni frumoși” care produc idei minunate. Una dintre aceste idei minunate este și ultima găselniță a departamentului PR în vederea promovării noilor modele Dacia. Nebunii frumoși ai grupului francez au lansat o scrisoare deschisă ministrului de finanțe britanic George Osborne, prin care împușcă doi iepuri cu o lovitură: 1. Dacia Sandero este alegerea ideală pentru că este exact opusul sistemului economic instabil care supără economia de mai mulți ani în Regatul Unit, astfel că Sandero este „solid, simplu și nu vine cu dotări frivole”; 2. Reduce cheltuielile statului atât cu achiziționarea, cât și ulterior cu exploatarea vehicolelor.
Deși la prima vedere nu pare ceva neapărat ieșit din comun, scrisoarea deschisă a grupului francez a primit atât de multă atenție încât publicitatea neplătită din jurul acestui subiect a depășit cu mult așteptările departamentului PR. Cu atât mai mult cu cât, în ziua lansării scrisorii, ministrul avizat își prezenta proiectul de buget pentru anul în curs. Și uite așa Sandero a intrat în vizorul a și mai multor clienți.