Zahărul produs la Luduș anul trecut, în prima campanie de la preluarea fabricii de la francezi, respectiv 24.000 tone, a fost comercializat la nivel național până în luna august sub brandul zahăr BOD, în punga cu tricolorul României.
Anual, în România se consumă aprox. 400.000 tone de zahăr, iar Grupul Agrana și Fabrica de Zahăr Premium Luduș au acoperit anul trecut mai puțin de un sfert din această cantitate, restul necesarului de zahăr venind din import. În ciuda restricțiilor impuse anul trecut, România rămâne cel mai mare importator de zahăr din Ucraina, dintre toate statele membre UE.
Pentru 2024, Fabrica de Zahăr Premium Luduș a crescut producția de zahăr românesc la aproape 60.000 tone de zahăr și este la acest moment în plină etapă de prelucrare a sfeclei de zahăr în baza contractelor semnate cu peste 500 de fermieri din zona Ardealului. Practic, importurile din 2024 de 2240 tone, raportate la producție, reprezintă un procent de nici 5% și sunt necesare pentru fabrica de zahăr din Luduș în condițiile în care,
“Pentru a putea importa zahăr brut pentru rafinare, trebuie îndeplinite cumulativ două condiții: să deții rafinărie proprie și să ai în ultimii doi ani consecutivi importuri din spațiul extracomunitar de minim 25 tone/an. Or, Fabrica de Zahăr Premium Luduș a importat anul acesta o cantitatate de 2240 tone, o cantitate foarte mică față de cât s-a importat până acum, respectiv în jur de 140.000 tone de zahăr.Această cantitate de 2240 tone este foarte mică și dacă ne gândim că reprezintă producția pe care o are acum fabrica într-o săptămână! Mai mult, să nu uităm că piața zăhărului este extrem de bine reglementată în România, iar producția și importurile sunt monitorizate săptămânal, ceea ce înseamnă că nu poți să vinzi mai mult decât produci. Având în vedere că noi nu am utilizat toate licențele pe care le-am avut, iar importul a reprezentat sub 5% din toată cantitatea de zahăr care se produce la Luduș, înseamnă clar că noi la fabrică nu am fi putut avea importuri semnificative în acest an, așa cum se vehiculează, în mod complet eronat, în mass-media”, a explicat Mihaela Neagu, proprietara Fabricii de Zahăr Luduș.