Consilierii municipali din Reghin au participat săptămâna trecută la o nouă şedinţă extraordinară. Ordinea de zi a avut 7 puncte, fiind vorba despre proiecte de hotărâre care nu mai suportă amânare.
Întâlnirea de lucru s-a desfăşurat în Sala de şedinţe a Primăriei devenită neîncăpătoare pentru cei care au venit să asiste la dezbaterea punctului 5 de pe ordinea de zi: Proiectul de hotărâre privind aprobarea prelungirii contractelor de închiriere pe domeniul public până la data de 31 martie pentru construcţiile demontabile-garaje, situate în cartierul Iernuţeni, zona Canalului Morii, de la numărul 1-147 inclusiv, precum şi eliberarea terenului domeniu public până la data de 30 aprilie pentru realizarea investiţiei „Piste pentru biciclete în municipiul Reghin”.
Garajele
Circa 180 de garaje din cartierul Iernuţeni, construite pe domeniul public, au fost propuse spre demolare. Proiectul finanţat de Administraţia Fondului de Mediu prevede ca o parte din traseul viitoarei piste pentru biciclete să treacă pe lângă canalul Morii din zona respectivă, motiv pentru care locul ar trebui eliberat şi curăţat corespunzător. În consecinţă, proprietarii garajelor au asistat la şedința de Consiliu şi chiar şi-au expus părerile. Oamenii nu agreează ideea unor parcări acoperite de frica furturilor care ar putea avea loc. Ei au cerut consilierilor să găsească soluţii alternative care să permită rămânerea garajelor în picioare.
Reghinenii, interesați de proiectul pistei de biciclete
În toiul discuţiilor, primarul Nagy András a spus celor prezenţi că dintr-o analiză făcută la faţa locului reiese că în peste 40 de garaje nu este înregistrată nici o maşină, alte circa 10 garaje sunt închiriate de proprietari altor persoane şi alţi câţiva ocupanţi de garaje nu locuiesc în cartier.
Discuţiile au fost aprinse, la un moment dat chiar s-au auzit huiduieli în sală, dar, într-un final, s-a votat prelungirea contractelor de închiriere. Cât despre eliberarea terenului, se vor organiza dezbateri pentru găsirea de soluţii care să mulţumească pe toată lumea. Cei care nu au încăput în Sală au aşteptat în curtea Primăriei şi chiar pe trotuarul din faţa instituţiei. Imediat după şedinţa de Consiliu, primarul Nagy András a ieşit să vorbească cu oamenii . Se pare că unii dintre ei se aflau acolo doar pentru a-i susţine pe ceilalţi, alţii au venit ca la ,,spectacol”. Cei mai mulţi însă au cerut amănunte despre proiect, au vrut să ştie exact pe unde va trece pista, cine va curăţa canalul şi câte bănci vor fi pe marginea traseului.
Dezbateri și la TV
În aceeaşi seară, la postul local de televiziune a avut loc o emisiune la care au participat câţiva reprezentanţi ai proprietarilor de garaje, consultantul primăriei pentru proiectul respectiv – arhitectul Klaus Birtler şi jurnalişti din Reghin şi Tîrgu-Mureș. Telefoanele au sunat într-una, părerile primite fiind împărţite între cei care sunt pro şi cei care sunt contra demolării garajelor.
Emeșe Ardelean
Asztalos este porcul din spatele manevrei.
ce manevra si ce de ce porc? si dece el? sa lasam un proiect de 2,5 mii de lei sa se duca pe apa sambetei, pt ca unii sa-si tina masinile in garaje primite odata, cand se aflau intr-un loc si moment bun? si isi vind cu 80 / 100. milioane?