În România, 30% dintre gospodării nu au resurse suficiente pentru a acoperi o pierdere a veniturilor pentru mai mult de o săptămână. 44% din populația României nu avea resurse suficiente pentru acoperirea nevoilor de bază încă de dinainte de pandemie. Pandemia COVID-19 a dus la deteriorarea economiei și la un grad ridicat de incertitudine, iar consumatorii au nevoie mai mult decât oricând de competențe care să le permită să ia decizii financiare bune, spune Daniel Armeanu, vicepreședinte al ASF. Studiile OECD arată un scor mediu al competențelor financiare de 13 din 21, în timp ce România stă mai rău decât media, cu un scor de 11,2. “Doar crescând gradul de alfabetizare financiară, care este unul scăzut în România, putem pe de o parte să asigurăm incluziune financiară la nivel individual, iar pe de altă parte să contribuim și la dezvoltare. Studiile arată că politicile la nivel național modelează alfabetizarea financiară mai mult decât orice alt factor”, explică Nicu Marcu, președintele ASF.
Noua generație de investitori care intră în piață ia decizii de investiții diferite față de celelalte generații, arată Ross. În timp ce generațiile trecute lucrau cu băncile sau alte servicii de consultanță în persoană, tinerii își iau informațiile tot mai mult de pe internet și folosesc servicii online. “Sunt avantaje și dezavantaje. Sunt bombardați tot mai mult cu informații care nu pot fi verificate. Există provocări și pentru reglementatori și supraveghetori”, adaugă directorul ESMA.
Dacă consumatorii sunt educați financiar vor avea mai multe șanse de a economisi și de a se proteja de eventualele efecte adverse, având în vedere și perioada pe care o traversăm, ceea ce până la urmă trebuie să aibă un impact pozitiv asupra situației lor financiare dar și asupra creșterii economice”, spune Valentin Ionescu, președintele Institutului de Studii Financiare.
Citește mai mult la: https://www.profit.ro/stiri/social/expertii-spun-ca-dezvoltarea-educatiei-financiare-este-esentiala-mai-ales-in-contextul-pandemiei-19627713