După două luni de opintiri, indolenţă administrativă centrală, intervenţii la premierul Victor Ponta, autorităţile judeţene din Mureş au strigat „am învins!” în problema soluţiei tehnice de pe Drumul Naţional 15 Tîrgu-Mureş – Reghin.
Vestea bună a venit într-o zi de marţi. Printr-un comunicat, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Ciprian Dobre, anunţa că reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au cedat presiunilor locale. „Domnul Ciprian Dobre a fost informat de către reprezentanţii CNADR că se va renunţa la bordurile înalte care mărginesc carosabilul prevăzute în proiectul în baza căruia se execută Reabilitarea drumului naţional DN15 Tîrgu Mureş-Reghin. Acest tronson va fi reabilitat după modelul celui cuprins între localităţile Reghin şi Topliţa, asigurându-se astfel lărgirea părţii carosabile şi implicit, circulaţia în condiţii de siguranţă”.
După două zile, aceeaşi veste bună a fost reiterată şi de către prefectul Alexandru Petru Frătean care nu a ezitat să critice CNADNR şi Ministerul Transporturilor pentru prelungita nepăsare în a răspunde unor sesizări oficiale. „A fost o perioadă de tăcere din partea acestor instituţii. În consecinţă, în data de 20 iulie, am avut o întâlnire cu premierul Victor Ponta căruia i-am înmânat alături de alte probleme ale judeţului Mureş şi o notă cu privire la această problemă. Din acel moment, lucrurile au început să se mişte…”, a precizat prefectul. Mai mult chiar, tot săptămâna trecută, acelaşi consiliu a găsit o soluţie şi pentru sărătura de la Brâncoveneşti – şoferii care trec prin zona respectivă ştiu precis de carosabilul vălurit de ani buni de pe şosea.
„Consiliul tehnico-economic al CNADNR a reanalizat problema porţiunii nefinalizate de pe DN 15 Reghin – Topliţa, în zona comunei Brâncoveneşti, şi în urma aceleiaşi intervenţii a luat decizia de a schimba soluţia tehnică şi a da drumul lucrărilor de finalizare a acestui tronson – luna viitoare cel târziu”, a declarat Frătean.
Cine va suporta indolenţa şi încăpăţânarea conducerii CNADNR de a continua lucrările pee baza acelui minunat proiect tehnic cu borduri înalte nu am reuşit să aflăm. Interpelat în şedinţa de CJ, preşedintele Dobre a afirmat că nu e un drum ce intră în atribuţiile sale.
La fel, nici prefectul Alexandru Petru Frătean nu s-a avântat pe acest teren nisipos, preferând un răspuns diplomatic. „Mi-aş dori ca, dacă există costuri suplimentare, pentru că încă nu putem afirma cu certitudine, să nu fie suportate din taxele şi impozitele cetăţenilor şi să se găsească o soluţie ca în cadrul proiectului şi a sumelor aprobate pentru acest proiect să se rezolve această problemă. Voi cere clarificări în această privinţă”, a afirmat acesta. Prefectul a mai subliniat că speră ca lucrările să nu fie întârziate din această cauză.
Săptămânalul Punctul îi solicită, în mod public, ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, răspunsuri la următoarele întrebări: Va fi tras cineva la răspundere?, Cine va răspunde?, Cine va suporta costul scoaterii bordurilor?
Ligia Voro