DNSC avertizează asupra unor tentative de fraudă care implică numele CEC Bank
DNSC avertizează asupra unor tentative de fraudă care implică numele CEC Bank

DNSC avertizează asupra unor tentative de fraudă care implică numele CEC Bank

Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenția asupra unei serii de apeluri telefonice frauduloase, în care atacatorii pretind că sunt reprezentanți ai CEC Bank. Scopul acestor apeluri este obținerea de informații sensibile de la utilizatori și compromiterea conturilor bancare.

„Mai multe persoane au fost contactate de indivizi care susțin că reprezintă CEC Bank și că în numele acestora ar fi fost depusă o cerere de credit. În realitate, este vorba despre o tentativă de fraudă, prin care se urmărește colectarea de date personale. Reamintim că CEC Bank nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail”, avertizează DNSC.

Pentru a evita astfel de capcane, DNSC recomandă:

  • Nu furnizați informații personale prin telefon, mai ales dacă nu ați inițiat dumneavoastră apelul;
  • Verificați autenticitatea apelurilor doar prin canalele oficiale ale instituției (site, call-center, rețele sociale verificate);
  • Dacă simțiți presiune sau aveți suspiciuni, încheiați conversația politicos și spuneți că veți reveni cu un apel;
  • Închideți apelul și sunați înapoi numărul – dacă a fost vorba de spoofing, veți fi redirecționat către adevăratul titular al numărului;
  • Nu accesați linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte fără a le verifica cu o soluție de securitate;
  • Activați alertele de tranzacții și autentificarea în doi pași pentru conturile bancare.

DNSC reamintește că, în cazul în care ați fost victima unei fraude, puteți consulta pașii de urmat și autoritățile competente accesând platforma: sigurantaonline.ro/ce-fac-in-caz-de-frauda.