Referitor la informațiile prezentate de site-ul de știri Punctul.ro în articolul intitulat „Zeci de proiecte blocate. Zeci, poate sute de cazuri sociale neplătite”, publicat în data de 01.09.2024, Primăria Municipiului Târgu Mureș, prin Serviciul Relații Interne și Internaționale oferă următoarele clarificări oficiale:
Hotărârea nr. 147 privind Reorganizarea, aprobarea Organigramei, a Statului de Funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare al Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Târgu Mureș și al Direcției de Evidență al Persoanelor Târgu Mureș a fost adoptată în ședința Consiliului Local din 28.06.2024.
Înainte de vot, proiectul a îndeplinit procedura necesară (transparență, negocieri sindicale, etc.) și a respectat prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, modificată din O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.
În data de 08.07.2024, Instituția Prefectului – Mureș a informat că a fost inițiată o acțiune în justiție la Tribunalul Mureș, având ca obiect anularea Hotărârii Consiliului Local (HCL) nr. 147 din 28.06.2024. Până la pronunțarea unei decizii definitive, HCL nr. 147/28.06.2024 este suspendată de drept.
Considerăm, totuși, că Instituția Prefectului – Mureș ar fi putut manifesta o atitudine de cooperare prin transmiterea unei simple notificări care să evidențieze forma sau aspectele considerate necorespunzătoare ale HCL nr. 147/28.06.2024, evitând astfel necesitatea unui litigiu și blocarea activității UAT Târgu Mureș.
Ca urmare a acestei situații, Ministerul Finanțelor a dispus suspendarea temporară a alocării sumelor din cotele defalcate din impozite la sursă, în valoare totală de aproximativ 28.000.000 lei, aferente lunii august 2024, până la soluționarea situației în conformitate cu prevederile legale.
În contextul prevederilor Legii nr. 296/2023 și având în vedere depășirea termenelor legale de implementare, precum și faptul că acțiunile Instituției Prefectului – Mureș au condus la întârzierea aplicării măsurilor de reorganizare prevăzute de lege, primarul Municipiului inițiază, în conformitate cu atribuțiile sale legale, demersurile necesare pentru adoptarea unei noi Organigrame a instituției. Aceasta va lua în considerare aspectele semnalate în acțiunea depusă de Instituția Prefectului – Mureș cu privire la HCL nr. 147/28.06.2024.
În acest sens, rugăm publicația Punctul.ro ca, pe viitor, să verifice și să solicite informații oficiale înainte de publicare, pentru a preveni eventualele inadvertențe sau informații eronate.
Serviciul Relații Interne și Internaționale