Urmare a atacurilor în formă continuată pe care Chiorean Ioan, angajat al Radio Tg Mureș, le-a promovat în spațiul public în data de 23.06.2017 la adresa conducerii Radio Tg Mureș, respectiv a managerului postului, vă aduc la cunoștință faptul că această acțiune este o recidivă a campaniei de intimidare, hărțuire și defăimare declanșată în urmă cu două luni. Reamintesc că toate acestea au venit ca urmare a faptului că sus-numitul, probabil frustrat fiind de faptul că nu a reușit să atingă standardele minimale de promovare, pentru a accede la o etapă superioară a concursului, recurge în continuare la minciuni grosolane, dezinformări, precum și la trunchierea cu premeditare a obiectivității rezultatelor unor studii de audiență care, implicit, afectează imaginea radioului și munca depusă de colegii săi. În consecință, dezmint cu fermitate toate aceste acuze nefondate și aduc la cunoștință că acest demers obsedant va face obiectul unei noi sesizări de natură penală.
În ce privește audiența, în ciuda tuturor atacurilor, vă asigur că Radio Târgu-Mureş îşi va îndeplini cu profesionalism misiunea sa de serviciu public promovând diversitatea culturală și contribuind la educarea și formarea publicului, încercând să fie principala sursă de informare din zonă. În comparație cu anii trecuți, când concurența era foarte scăzută, în aria de acoperire a Studioului Regional Radio Târgu Mureş (Covasna, Braşov, Mureş și Harghita) sunt acum nu mai puțin de 101 posturi de radio și 48 de posturi de televiziune plus posturile naționale.
Chiar și în aceste condiții, Radio Tg Mureș a reușit să obțină anul acesta o creștere de audiență de 23% față de primăvara anului 2016. Conform valului I/ 2017, de primăvară, a Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research, Radio Tg Mureș are o creștere netă a audienței la 133.600 de ascultători/zi (Daily Reach) de la un număr de 108.700 de ascultători, cât a fost în primăvara anului 2016, iar cota de piață la nivel național (Market share) s-a păstrat neschimbată, rămânând la 0,6%. Aceste cifre oficiale sunt publicate pe site-ul audiența-radio.ro și pot fi consultate accesând link-urile
Dă clic pentru a accesa Audienta%20radio%20-%20Valul%20de%20Primavara%202016.pdf
Dă clic pentru a accesa Audienta%20radio%20-%20Valul%20de%20Primavara%202017.pdf
Atenție! În timp ce Daily Reach – numărul mediu de ascultători zilnici, reflectă performanța emisiunilor și realizatorilor de emisiuni, Market share – cota de piaţă, reprezintă procentul din volumul total de ascultare la nivel national, însă Ioan Chiorean nu face diferența.
Menționăm că pentru o evaluare corectă, postul Radio Tg Mureș, care are aria de acoperire doar în 4 județe din centrul țării, ar trebui să fie comparat cu posturi similare ca arie de acoperire și nu cu posturi naționale, care acoperă aproape 100% teritoriul României. Dacă am restrânge această arie la nivelul regiunii istorice Transilvania, cota de piață a Radio Tg Mureș urcă la peste 3% și proporțional ar urca la peste 7% pe aria noastră de acoperire – Covasna, Brașov, Mureș, Harghita.
Ascultătorilor radioului tradițional li se adaugă publicul care ne ascultă zilnic online și vizitatorii site-urilor www.radiomureș.ro, www.marosvasarhelyiradio.ro și www.radioneumarkt.ro precum și ai paginilor de facebook.
Da, radioul s-a schimbat, publicul de asemenea, iar noi am fost forțați să ne adaptăm realizând acum inclusiv transmisiuni, reportaje și emisiuni video. Principalele modificări pe care le-am făcut anul trecut, tocmai pentru a veni în întâmpinarea publicului de vârste diferite, au fost extinderea programului matinal, Bună dimineața Transilvania, până la ora 10.00, așa cum au toți colegii noștri de la studiourile regionale și mutarea emisiunii Părerea ta de la ora 9.00 la ora 14.00, modificare care a adus o creștere de aproape 3 ori a audienței pe ambele tronsoane orare. De asemenea, a fost mărit semnificativ procentul de cultură și educație în emisiunile noastre, cu precădere în weekend.
În toamna anului trecut SRR a comandat prima cercetare calitativă pentru determinarea așteptărilor și cerințelor ascultătorilor cu privire la Radio Târgu Mureș. În urma studiului realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) a rezultat că notorietatea postului este una bună și foarte bună. Participanții la cele două focus grupuri, bărbați și femei cu vârste între 40 și 50 de ani, cu educație medie și superioară, activi ocupațional au asociat Radio Tg Mureș cu excelența, performanța, profesionalismul, diversitatea, obiectivitatea, fiind apropiat de ascultători și premiat la concursuri și le mulțumim pentru asta.
Radio Târgu Mureș emite în paralel 3 programe: unul în limba Română, 24 de ore, pe frecvenţele 98,9 FM şi 102,9 FM; unul pentru Minorităţi, 18 ore (2 ore le-am obținut anul acesta, în luna martie), pe frecvenţele 106,8 FM, 96 FM şi 1323 AM, în limbile maghiară și germană, având şi 2 emisiuni adresate comunităţii rrome. În plus, mai emitem un program mixt, cu fragmente din cele două programe FM, preluând şi 2 ore/zi de la Redacţia Minorităţi Bucureşti, pe frecvenţele 1593 AM și 1197 AM. Prin ştirile, materialele de actualitate, emisiunile cultural-educative, sportive, muzica foarte bună şi divertismentul oferite, pentru care muncesc zilnic profesioniștii din radio, angajați și colaboratori, ne dorim să fim un mijloc de informare şi formare a publicului credibil şi eficient, echilibrat, obiectiv și echidistant.
Anul viitor, Studioul Regional Radio Târgu-Mureș împlinește 60 de ani de existență și tot atâția de reflectare și popularizare a valorilor locale, regionale și naționale. Vă respectăm și vă mulțumim că ne sunteți alături de tot atâția ani.
drd Lavinia Nicoleta Ghișa
Manager Radio Târgu Mureș