Constructorii Dimex 2000 (România) și Ozaltin Turcia au depus oferte la licitația Companiei de Drumuri pentru Drumul Expres Autostrada Transilvania – Tureni DN 1, legătura Clujului la A3. Ozaltin este un constructorul care lucrează la modernizarea DN 6 Alexandria-Craiova cu progres în grafic.
Asocierile complete :
1.DIMEX-2000 COMPANY (Leader),OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS,OPR ASFALT,AUTOTEHNOROM,CON-A OPERATIONS
2.OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader),VISIO CONSTRUCTION WORKS
Licitația pentru execuția Drumului Expres de legătură între Autostrada Transilvania A 3 și DN 1 -Tureni a fost publicată pe 24 februarie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea contractului fiind de 569 milioane lei, iar durata de realizare de 18 luni. Lungimea Drumului Expres este de 4,9 kilometri, iar alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A 3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi).
Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).