E.ON Gaz Distribuţie a derulat, în 2013, investiţii în valoare de circa 175 de milioane de lei, dintre care 130 de milioane au fost alocaţi pentru modernizarea şi dezvoltarea reţelei de gaze naturale. De asemenea, fonduri importante au fost direcţionate şi pentru achiziţionarea de echipamente performante de măsurare, echipamente IT şi software.
Peste 100 de milioane de lei au fost investiţi pentru modernizarea a peste 690 de kilometri de reţea, din care aproximativ 425 de kilometri au fost înlocuiţi cu conducte noi, iar circa 267 de kilometri au fost protejaţi catodic.
Totodată, pentru racordarea de noi consumatori la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, reţelele au fost extinse cu circa 93 de kilometri, investiţia totală fiind de circa 4,5 milioane de lei.
Pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului de distribuţie au fost înlocuite sau modernizate un număr de 93 de staţii de reglare-măsurare, 63 dintre acestea fiind staţii noi, investiţiile alocate acestui capitol ridicându-se la circa 7 milioane de lei.
În judeţul Mureş, valoarea investiţiilor realizate de E.ON Gaz Distribuţie a fost de aproximativ 16 milioane lei, acestea vizând în principal schimbarea de conducte şi branşamente de gaze naturale în lungime de circa 100 de kilometri.
În municipiul Târgu Mureş au fost investiţi circa 1,1 milioane lei, fiind înlocuiţi 3,8 kilometri de conducte şi branşamente pe străzile: Bobâlna, D. Cantemir, Crângului, Ulciorului, Dr. Ciugudean, T. Samuel, D. Rusu, Agricultorilor, I. Ghiurchi, Verde, L. Blejenariu, M. Robu, Florilor, Drumul Sântanei, M. A. Şaguna, Topliţa, Cosminului, M. Aron, Strâmbă, Fântânii, Podeni, P-ţa Teatrului, Turzii, Fabrica de Zahăr, Făgăraşului, Jilavei, Aiudului, Voinicenilor, Benefalău, Şoimilor, Lacului, etc.
Cele mai importante lucrări de investiţii au fost realizate în localităţile mureşene Sânmartinu de Câmpie (23 km), Voiniceni (11 km) şi Deag (11 km) unde compania a înlocuit în total circa 45 de kilometri din reţelele de distribuţie a gazelor naturale.
Pentru a îmbunătăţi calitatea serviciului de distribuţie a gazelor naturale un număr de 15 staţii de reglare-măsurare au fost achiziţionate şi modernizate, 6 dintre acestea în municipiul Târgu Mureş.
E.ON Servicii Tehnice – prima companie de servicii integrate de gaze naturale şi electricitate din România
La începutul acestui an a fost înfiinţată compania E.ON Servicii Tehnice prin transferul serviciilor tehnice specifice din cadrul E.ON Gaz Distribuţie şi E.ON Moldova Distribuţie.
E.ON Servicii Tehnice prestează servicii tehnice specifice domeniului distribuţiei gazelor naturale şi electricităţii, respectiv lucrări de întreţinere şi reparaţii, citirea şi înlocuirea contoarelor pentru companiile operaţionale E.ON din România şi oferă servicii de verificări şi revizii consumatorilor.
Obiectivul companiei este de a deveni un competitor important pe piaţa serviciilor energetice prin extinderea portofoliului de clienţi externi.
E.ON Servicii Clienţi – noua companie dedicată clienţilor rezidenţiali
Un pas important în procesul de transformare a companiilor E.ON din România în organizaţii orientate către clienţi a fost făcut în luna iulie a acestui an prin înfiinţarea companiei E.ON Servicii Clienţi, care are misiunea de a oferi clienţilor experienţa unei colaborări cât mai eficiente şi plăcute cu compania.
E.ON Servicii Clienţi integrează într-o platformă de servicii comune activităţi specifice relaţiilor cu clienţii din cadrul E.ON Energie România S.A., precum şi din alte companii ale Grupului E.ON din România.
Activităţile E.ON Servicii Clienţi se referă în principal la relaţia cu clienţii rezidenţiali, serviciu realizat prin toate canalele de interacţiune – Centrul de Relaţii Clienţi, Contact Center şi Call Center, relaţia cu clienţii pentru accesul la reţea, interfaţa unică pentru preluarea şi procesarea solicitărilor şi sesizărilor, precum şi facturarea/administrarea creanţelor pentru toate activităţile integrate legate de clienţii business.
Tot mai mulţi clienţi E.ON optează pentru factura electronică
E.ON Energie România a lansat, în luna martie 2013, factura electronică, acesta fiind un serviciu modern, simplu şi confortabil destinat consumatorilor de gaze naturale şi electricitate, atât celor casnici cât şi companiilor. Pentru implementarea sa, funcţionalităţile platformei E.ON Myline au fost extinse, iar serviciul a fost optimizat, fiind asigurată, totodată, o securitate crescută a datelor cu caracter personal, precum şi reducerea timpului de răspuns la solicitările utilizatorilor.
Date fiind avantajele pe care le aduce factura electronică: rapiditate, eficienţă şi timp câştigat, compania se aşteaptă ca numărul utilizatorilor de servicii online să crească constant.
Factura electronică pe aplicaţia online E.ON Myline este destinată să faciliteze comunicarea cu clienţii şi să implementeze, alături de serviciile deja existente pe o platformă modernă – cum este Contact Center-ul, de exemplu – un mecanism uşor accesibil, fără efort din partea clienţilor.
Până în prezent au fost înregistraţi pe platforma E.ON Myline aproape 287.000 de clienţi, dintre care 33% au optat pentru factura electronică.
Târgu Mureş – centrul de coordonare a activităţilor companiilor operaţionale ale E.ON
Începând cu anul viitor va fi demarată construcţia clădirii de birouri E.ON Offices la Târgu Mureş, urmând ca aceasta să reunească într-o singură locaţie angajaţii companiei care în prezent îşi desfăşoară activitatea în 9 sedii din oraş.
Prin acest pas, E.ON urmăreşte eficientizarea activităţii companiilor operaţionale, municipiul Târgu Mureş fiind în continuare centrul de coordonare a activităţilor derulate de companiile E.ON în cele 20 de judeţe din partea de nord a României, unde este cel mai important furnizor şi distribuitor de gaze naturale şi electricitate.
Construcţia imobilului de birouri, unde îşi vor desfăşura activitatea circa 700 de angajaţi, în regim de închiriere, este prevăzută pentru finalizare în anul 2015.
1 milion de euro anual reprezintă implicarea E.ON în comunitate prin proiecte de Responsabilitate Corporatistă
Activitatea de bază a companiilor E.ON din România este completată de acţiuni dedicate comunităţii. Astfel, ca în fiecare an, E.ON a dezvoltat şi susţinut numeroase proiecte pentru comunitate, accentul fiind pus pe iniţiativele din domeniile educaţie, cultură, sport, siguranţă şi sănătate.
Parteneriatele strategice pe care le avem cu Serviciul Mobil pentru Urgenţă şi Descarcerare (S.M.U.R.D.) şi cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.) au fost concretizate într-o serie de proiecte naţionale care au vizat siguranţa populaţiei, precum şi sprijinirea specialiştilor celor două instituţii partenere în activităţile de intervenţie pentru salvarea celor aflaţi în situaţii critice.
Totodată, E.ON a dezvoltat o serie de programe educaţionale destinate copiilor, în ultimii 6 ani peste 130.000 de copii fiind beneficiarii direcţi ai lecţiilor despre energie susţinute de specialişti din acest domeniu.
Peste 6 milioane de Euro reprezintă implicarea Grupului E.ON din România în proiecte de Responsabilitate Socială, în ultimii 6 ani.
Prezenţa E.ON în comunitate, fie că vorbim de activitatea curentă a companiilor, fie că vorbim de proiecte de responsabilitate corporatistă, este dovada deschiderii şi interesului pentru dialog, pentru comunicare, pentru cunoaşterea în profunzime a comunităţii în care ne desfăşurăm activitatea, a nevoilor clienţilor, precum şi a preocupării de a veni în sprijinul acestora, acordându-le suport şi servicii de calitate.
Sursa: E.ON România